• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

Va hemskt att inget klarade sig till insättning! :( Odlades alla vidare till blastocyster? Jag har aldrig odlat något vidare utan alla har använts eller frysts ner dag två. Jag har funderat på om det skulle gå likadant för mina ägg som för er, att det skulle vara något som är fel med kvalitén.. Har ni barn sedan tidigare? Förstår verkligen er besvikelse!! Det låter ju hoppfullt ändå att du fick så låg dos sist, då finns det ju utrymme att höja och få bättre förutsättningar.

• NL86

Nu är jag mycket lugnare igen! :)
    Var hem till en vän idag som hade en baby dopler och fick då höra hjärtat slå :) så underbart!!

• Mandelmumsa

NL86: Skönt att höra hjärtat! Funkar den där dopplern redan från början när embryots hjärta börjar slå? Funderar på att skaffa en nämligen.

• NL86

Ja det kändes underbart :) från v 12 står det att man kan höra den på kartongen! :) är i v 15 nu eller 14+1 så det hördes klart och tydligt! :)

• Make your own kind of music
    Mandelmumsa skrev 2012-04-22 14:29:17 följande:
    Va hemskt att inget klarade sig till insättning! :( Odlades alla vidare till blastocyster? Jag har aldrig odlat något vidare utan alla har använts eller frysts ner dag två. Jag har funderat på om det skulle gå likadant för mina ägg som för er, att det skulle vara något som är fel med kvalitén.. Har ni barn sedan tidigare? Förstår verkligen er besvikelse!! Det låter ju hoppfullt ändå att du fick så låg dos sist, då finns det ju utrymme att höja och få bättre förutsättningar.
    Vi är jättebesvikna. :(
    Ja alla 6 odlades vidare till blastocyster (eller det var planen iaf).

Nästa försök vill jag nog be läkarna om att få ett embryo tillbaka dag två, om det finns ett som är ok, och sen odla resten vidare till dag 5. Får se vad hon säger på onsdag när hon ringer.
    Någon som vet när vi kommer att kunna påbörja ett nytt försök? Måste det gå en mens emellan eller tror ni att vi kan börja med hormonsprutor redan vid nästa mens?

Vi har inga barn sedan tidigare. Har försökt i fem år nu :( Började med ivf 2010 men förra året hade vi ett uppehåll. Men nu känner vi oss laddade igen. Även om luften gick ur en lite igår igen... Men jag är inte beredd att ge upp. Jag vill kämpa! Så länge jag har gott om ägg och äggblåsor och befruktning sker så vill jag fortsätta försöka, tills läkarna helt dömer ut våra chanser.

Har du själv några barn Mandelmumsa? Hur många ivf-försök har ni gjort?

Tack så mycket för din support! :) 
    Csillag skrev 2012-04-22 13:45:56 följande:
    Hej gumman.
    Kul att du hittade in till oss i denna tråden.
    Vi stötte ju på varandra i syskontråden hehe.

Välkommen in till oss.
    Klart du ska va med oss.

Påväg ut men jag skriver mer sen

Kram 
    Ja precis, lyckades till sist hitta din tråd :)

Tack för välkomnandet!  :)

• Mandelmumsa

Din plan om att få ett tillbaka på dag två och odla resten vidare nästa gång låter bra tycker jag. Få se vad läkaren rekommenderar. Jag skulle tro att du kan göra ett nytt försök på denna mens eftersom det aldrig blev någon insättning. Då kan ju inte en bortfallsblödning behövas, tycker man ju.

Hur gammal är du? Jag är 33. Vi har inga barn än. Har försökt med IVF i ett drygt år och hunnit med fyra insättningar. Den första tog sig men blev ett tidigt missfall. De tre senaste har inte blivit något alls! Vet inte vad man ska tro och om man kan fortsätta hoppas att det ska gå!? Hur många insättningar har det blivit för er del? Har du blivit gravid någon gång?

Mandelmumsa skrev 2012-04-22 17:42:51 följande:
    Din plan om att få ett tillbaka på dag två och odla resten vidare nästa gång låter bra tycker jag. Få se vad läkaren rekommenderar. Jag skulle tro att du kan göra ett nytt försök på denna mens eftersom det aldrig blev någon insättning. Då kan ju inte en bortfallsblödning behövas, tycker man ju.

Hur gammal är du? Jag är 33. Vi har inga barn än. Har försökt med IVF i ett drygt år och hunnit med fyra insättningar. Den första tog sig men blev ett tidigt missfall. De tre senaste har inte blivit något alls! Vet inte vad man ska tro och om man kan fortsätta hoppas att det ska gå!? Hur många insättningar har det blivit för er del? Har du blivit gravid någon gång?
    Jag är också 33 år. Blir 34 år i Augusti. 
    Vi har gjort tre insättningar. Igår skulle ha blivit vår fjärde :(
    Tredje insättningen satte de tillbaka två stycken fina embryon på dag två och då testade vi positivt, men det blev tyvärr ett tidigt missfall. :( Efter det var vi så besvikna och ledsna att vi bestämde oss för ett uppehåll ifrån ivf under hela 2011. Det var skönt. Fick återhämtat oss, fokusera på annat i våra liv och ser nu fram emot att försöka igen. Fast luften gick ju lite ur oss igår igen... men jag tänker inte ge upp. Jag ska bli gravid och vi ska få ett fint och friskt IVF-barn! SÅ är det!!

Har ni satt tillbaka färska eller frysta embryon? Hur har det sett ut för er med antalet ägg och befruktning?
    Egentligen så är ju fyra insättningar inte så mycket.
    Ett ivf-försök kan man ju egentligen jämföra med att försöka en månad "på vanligt sätt".
    Och det är ju många "friska par" som får försöka bra mycket längre än 4 månader innan det tar sig :)
    Så ge inte upp. Endera försöket så tar det sig nog :)
    Bara man får något att sätta tillbaka :( 
    Hoppas SÅ att det ska gå bättre nästa gång. Att det här inte ska bli en trend. Usch :( 
  • familjenekberg

En lite fråga till er som har gjort fet i stimulerad cykel.

Vi håller ju på med ett Fet och jag sprejar 2 gånger morgon och kväll alltså en gång i varje näsborre och nu har jag börjat med tabletter någon annan som har gjort på samma sätt eller har ni slutat spreja alternativt dragit ner på det?

• mamman0301
    hoppfull idag skrev 2012-04-22 08:28:52 följande:
    Hej tjejer,
    Testade idag positivt för andra morgonen i rad.. Kan inte riktigt fatta det än! Hoppas allt går bra nu.. Kramar
    Grattis:))
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012