• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fru Bone

Jag är så otroligt ledsen. Vi skulle få göra FET i fredags och hade precis gjort oss i ordning för den 40 mil långa resan till kliniken när de ringer för att berätta att inget av våra två frysta embryon klarade upptiningen. Usch, jag blir så otroligt less.

Nu ska vi börja om med ett nytt försök redan om 10 dagar, men hur vi ska skramla ihop de pengarna vet jag inte. Det får helt enkelt lov att lösa sig.

Jag kan bli så bitter på Norrlandslandstingen en sådan här gång. Varför ska man bara få ett enda försök? Varför ska de utnyttja situationen och tjäna pengar på barnlösa par? Jag kan få gratis vård om jag super mig dyngfull och krockar med bilen eller om jag medvetet skadar mig själv. Men när man har en sjukdom som gör att man inte kan bli förälder på naturlig väg, ja då ska de krama ur en massa pengar.

Nej usch vad bitter jag blir.

• familjenekberg

fru Bone Massa massa Kramar till er. det är sjukt att det ska vara så orättvist. Hoppas det löser sig för er.

• joujou

Tycker alla här inne behöver lite pepp och massa kramar nu!!! KRAAAAAM på er alla

• Bira11
    Fru Bone skrev 2012-04-23 10:29:15 följande:
    Jag är så otroligt ledsen. Vi skulle få göra FET i fredags och hade precis gjort oss i ordning för den 40 mil långa resan till kliniken när de ringer för att berätta att inget av våra två frysta embryon klarade upptiningen. Usch, jag blir så otroligt less.

Nu ska vi börja om med ett nytt försök redan om 10 dagar, men hur vi ska skramla ihop de pengarna vet jag inte. Det får helt enkelt lov att lösa sig.

Jag kan bli så bitter på Norrlandslandstingen en sådan här gång. Varför ska man bara få ett enda försök? Varför ska de utnyttja situationen och tjäna pengar på barnlösa par? Jag kan få gratis vård om jag super mig dyngfull och krockar med bilen eller om jag medvetet skadar mig själv. Men när man har en sjukdom som gör att man inte kan bli förälder på naturlig väg, ja då ska de krama ur en massa pengar.

Går du oxå i Umeå? ser inte på listan vilken klinik du går på men när du skriver Norrland så gissar jag på Umeå, vi gör å ha gjort våra behandlingar där.

Kram
  • joujou
    Odessa skrev 2012-04-23 18:03:16 följande:
    Ja massor av kramar och pepp till alla!!!
  • AshaG

Imorgon e det dax för mitt första äggplock ever. Vi ska till kliniken tidigt imorgon bitti, hoppas jag kan sova i natt. Är glad o samtidigt väldigt nervös, rastlös, orolig o pirrig.

Hoppas allt går vägen o att de får fatt på några fina o starka ägg...sen får det göra ont, vara obehagligt eller what ever. Går allt vägen kommer jag att få tillbaka 2st! Efter mycket övervägande o snack med kliniken har vi bestämt oss för att tacka ja till detta.

Oh...hoppas hoppas hoppas!

• Mandelmumsa

Make your: Jag fyller 34 i september :))
    Tror absolut inte att det blir en trend för er att inte få något tillbaka. Tror att bara ni ökar dosen lite så kommer det gå hur bra som helst och ni kommer att lyckas!! Så du gör rätt i att inte ge upp :)
    Jo det är klart, fyra månaders försök på naturlig väg är ju inte särskilt mycket. Har inte tänkt på det så, men den jämförelsen var ju inte så dum! :)
    Vi har fått tillbaka tre färska och ett fryst hittills. Första gången fick vi fem ägg varav två toppenägg, så ett till frysen. Andra gången fick vi bara fyra ägg och inget till frysen. Inför tredje gången hade jag ett samtal med läkaren där vi bestämde att jag dels skulle prova byta från Menopur till Puregon, dels spruta några dagar längre. Och det gjorde susen. Jag fick ut tio ägg varav fyra toppenägg! Det är dessa tre som nu ligger i frysen. Första gången var det två ägg som inte befruktades, annars har alla blivit befruktade. Hur har det sett ut för er?

• Csillag
    familjenekberg skrev 2012-04-23 10:00:40 följande:
    En lite fråga till er som har gjort fet i stimulerad cykel.

Vi håller ju på med ett Fet och jag sprejar 2 gånger morgon och kväll alltså en gång i varje näsborre och nu har jag börjat med tabletter någon annan som har gjort på samma sätt eller har ni slutat spreja alternativt dragit ner på det?
    jag har gjort stimulerat FEt men jag har inte sprayat så vet inte hur de fungerar på de viset.
    jag ahr ju kört progynon på FET 1 och Estradot plåster på FET 2.
  • Csillag
    Fru Bone skrev 2012-04-23 10:29:15 följande:

Usch lider verkligen me dej gumman just nu.
    Förstår helt hur du tänker för så tänker nog vi alla som håller på me de här.

Massa styrke kramar till dej.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012