• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Bira11

Ja då har man beställt grejor för nästan 10.000kr, behövde dock bara betala 500kr, tur de för annars hade de inte gått.

• Csillag
    sukiojag skrev 2012-04-18 16:39:14 följande:
    I måndags ringde dom ju och sa att dom ville odla vidare på våra emryon, till dag altså dag 5(?) vilket jag tyckte var jättespännande! Det var ju hela 7 st som klarat sig till dag 3, vilket var långt över förväntan för min del, o vi hoppades på iaf 4 till frysen. men idag när vi kom för ET, finns INGA till frysen, ett blastocyst men ingen förhoppning om fler!! Jag e så arg!!! Vafan frös dom dom inte? 7st!! Nu har vi bara ett försök kvar, tårarna bara sprutar, så sjukt besviken.. Hade jag vetat att det ofta blev såhär hade jag aldrig låtit dom odla vidare!!! Vet inte var jag ska ta vägen... Men nu ruvar jag iaf.
    lider me dej gumman.
    Förstår att du e besviken lessen o arg.
    Vi hade 12 på dag 3 som dom odlade vidar o vi va superglada,i slutet blev de 5 blastocyster.
    Man känner efter åt att varför kunde dom inte fryst in några på tredjedagen oxå.
    Å fick du då inget till frysen förstår ja de känns förkävligt.

Sen är blasto större chans att ge graviditet,men visst suger de ändå.

Å vid upptiningen så är de ju inte säkert att dom klarar sej.
    vid mitt första FET fick vi ta upp 2 st för första blasto inte klarade sej.
    andra FET så klarade sej första som tur va så jag har 2 kvar.
    Men vi har bestämt oss för att göra helt nytt ändå.
    vill försöka få¨nått mer till frysen utoifall.
    Tror visserligen inte mina Frysförsök kommer fungera.
    Kroppen verkar inte vilja ta åt sej embryona.
  • Csillag
    Nicali skrev 2012-04-17 20:27:58 följande:
    Grattis till alla ruvare och plussare Hoppas det till slut kommer gå vägen för oss alla! Vi har nu bestämt oss för att ge upp IVF eftersom jag svarar sämre och sämre på hormoner plus att jag blöder såååå tidigt vi ET. Så nu satsar vi på emryoadoption utomlands istället:-P Ska nog prova i naturlig cykel då jag alltid kunnat göra FET ostimulerat Vårt förhållande har oxå tagit stryk av IVF då jag får sååå mycket biverkningar av sprayen och fått spraya ganska länge några gånger. Sen är det nog viktigare för mig än maken att det blir barn Detta har många gånger gjort att jag känner mig ensam i detta... Men när vi började prata Emryoadoption blev helt plötsligt maken väldigt intresserad Känner la oxå att det större chans för oss
    Blev lite depp igår när jag fick reda på vilken läkare jag skulle ha mitt avslutningssamtal med... Den ända läkare jag bad att slippa fick jag!!!
    Lycka till allihop! 
    Tråkigt att ni lägger ner gumman,MEN jag förstår er.
    Du sitter ju lite i samma sits som mej då.
    Detta paketet är vårat sista försök på egen hand genom ivf. 
    Vi vet oddsen e små o äggdonation har dom bett oss fundera över.
    Fick massa papper om äggdonation,adoption o sen funderar vi lite över åka till Athen o få hjälp där.

Vi har sagt vi ska göra vårt paket, har 1 1/2 försök kvar så de e ju nästa ivf och ett frys.
    Tar de sej inte så lägger vi ner me tyvärr. 
  • Vincents mamma

Vet inte riktigt vad jag ska tro, har haft blodiga flytningar sen fet igår men nu på eftermiddagen har jag börjat blöda mer typ som innan mensen startar på riktigt, inte kan jag få det nu?? Har ju 11 dagar till beräknad mens.. Fattat inget!

• Csillag
    Nicali skrev 2012-04-17 20:27:58 följande:
    Grattis till alla ruvare och plussare Hoppas det till slut kommer gå vägen för oss alla! Vi har nu bestämt oss för att ge upp IVF eftersom jag svarar sämre och sämre på hormoner plus att jag blöder såååå tidigt vi ET. Så nu satsar vi på emryoadoption utomlands istället:-P Ska nog prova i naturlig cykel då jag alltid kunnat göra FET ostimulerat Vårt förhållande har oxå tagit stryk av IVF då jag får sååå mycket biverkningar av sprayen och fått spraya ganska länge några gånger. Sen är det nog viktigare för mig än maken att det blir barn Detta har många gånger gjort att jag känner mig ensam i detta... Men när vi började prata Emryoadoption blev helt plötsligt maken väldigt intresserad Känner la oxå att det större chans för oss
    Blev lite depp igår när jag fick reda på vilken läkare jag skulle ha mitt avslutningssamtal med... Den ända läkare jag bad att slippa fick jag!!!
    Lycka till allihop! 
    Hoppas du stannar kvar i tråden hos oss,
    Du är mer än välkommen hos oss ändå även om de blir äggdonation.
    Vi har ju en till som ska genomgå de. 
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-04-17 18:16:14 följande:
    Sist pratades de att jag inte skulle ta Puregon denna gång , men kanske tillsammans med Orgalutran blir de bättre resultat än sist.
    Så de blir ett himla sprutande denna gång..
    Tog du inte orgalutran sist då gumman?

Tog du bara puregon då? 
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-18 17:40:10 följande:
    Vet inte riktigt vad jag ska tro, har haft blodiga flytningar sen fet igår men nu på eftermiddagen har jag börjat blöda mer typ som innan mensen startar på riktigt, inte kan jag få det nu?? Har ju 11 dagar till beräknad mens.. Fattat inget!
    Usch gumman, va säger du.Nu blev jag verkligen lessen.

Så va de ju för mej nu sista FET oxå.
    Fattar inte varför.

Dagen efter FET kunde man blöda lite så dom vari där nere o pillat när dom satte in ägget sa läkarna till mej,men sen ska de va lugnt.
    Jag blödde tyvärr ändå, de e ju de läkarna ska diskutera nu om varför ja gjort de o ringamej på fredag.
    man ska inte blöda sa dom till mej.
    Crinone eller andra proggisar ska ju stoppa de.

Hoppas verkligen de slutar, håller alla mina tummar o tår för dej gumman.,
    kram 
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-04-18 17:42:17 följande:
    Tog du inte orgalutran sist då gumman?

Tog du bara puregon då? 
    Tog bara Puregon och vad jag fattade skulle de bli bytte, men jag antar att orgalutran gör att äggen mognar bättre.

Har en rejäl egen äl nu flytningar brukar jag ha men nu är den brun/röd färgad, ha haft de för, och vad jag fattat så ibland så får vissa blödning runt där ägget suttit då de lossnar.
  • Vincents mamma

Som sagt vet inte vad jag ska tro.. Har aldrig haft problem med mensen förut alltid 29/30 dagar i mellan varför ska den komma nu? Och jag tycker att det är för mycket för att vara en blödning från igår.. Jaja ska ringa dom imorgon och se vad dom säger, känns dumt och ringa ikväll på jourtelefonen. Bara hoppas att det går över ikväll, inte för att jag tror det :(

• hoppfull idag

Hej tjejer!
    Beklagar er som fått mens, usch det är det sista man vill ha...

Nu fick jag precis lite ljusrosa flytningar, hjälp. Har aldrig haft sådana innan. Öm i magen också, livrädd för mens. Vi hade sex igår, tänk om det var dumt? Men läkarna sa att vi skulle leva som vanligt, kunde ha sex osv.

Är på ruvardag 9 idag. Har beslutsångest om man ska tjuvtesta eller inte.

Kan man testa vilken tid på dagen som helst? Ska man håller sig typ 4 h innan?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012