• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-04-21 14:20:42 följande:
    De blir puregon och orgalutran, inte menopur
    ahhh just de, puckor jag.
    blev nästan panikslagen när ja kom på de.
    skönt du tyar puregon då hahah 
  • Mandelmumsa

Hej här inne! Ni verkar vara ett trevligt gäng, även om ni själva tycker att ni gör deppinlägg :)) Jag kommer göra FET om en dryg vecka. Har gjort fyra insättningar tidigare och hållit på med IVF i ett drygt år. Har varit förtvivlad och panikslagen över att det inte har gått vägen än! Men nu har jag än en gång samlat ihop hoppet.

Håller med om att det borde informeras om att många har svårt att få barn, speciellt eftersom detta är ett ökande problem i och med bland annat att folk väntar för länge innan de försöker skaffa barn. Men det finns ju många andra orsaker också. Själv fick jag en äggledarinflammation i unga år som har täppt till äggledarna.

Vi är 33 år och har fått frågan från kliniken ett par gånger om vi skulle vilja ha två tillbaka om det är så att inget ägg är i toppskick. Det har vi tackat ja till, jag vill gärna ha tvillingar!! Men än så länge har vi fått toppägg vid varje behandling så det har aldrig återförts två stycken. Men man måste ju känna att man orkar ta hand om dem, det skulle ju bli riktigt tufft en period! Förstår om inte alla är beredda eller har förutsättningar att ta det!

• Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-04-21 16:50:52 följande:
    Hej här inne! Ni verkar vara ett trevligt gäng, även om ni själva tycker att ni gör deppinlägg :)) Jag kommer göra FET om en dryg vecka. Har gjort fyra insättningar tidigare och hållit på med IVF i ett drygt år. Har varit förtvivlad och panikslagen över att det inte har gått vägen än! Men nu har jag än en gång samlat ihop hoppet.

Håller med om att det borde informeras om att många har svårt att få barn, speciellt eftersom detta är ett ökande problem i och med bland annat att folk väntar för länge innan de försöker skaffa barn. Men det finns ju många andra orsaker också. Själv fick jag en äggledarinflammation i unga år som har täppt till äggledarna.

Vi är 33 år och har fått frågan från kliniken ett par gånger om vi skulle vilja ha två tillbaka om det är så att inget ägg är i toppskick. Det har vi tackat ja till, jag vill gärna ha tvillingar!! Men än så länge har vi fått toppägg vid varje behandling så det har aldrig återförts två stycken. Men man måste ju känna att man orkar ta hand om dem, det skulle ju bli riktigt tufft en period! Förstår om inte alla är beredda eller har förutsättningar att ta det!
    hejsan o välkommen in till oss.
    SKönt att höra du vill va med oss även om vi e lite griniga gnälliga o har pissdagar ibland.

Givetvis tråkigt att vi samlas för en sån här sak, skulle ju vara bättre om de va för vi alla va gravida

Vart gör du din behandling?
    Neråt landet kanske....
    Neråt Malmö brukar de va ok med två insättningar om äggen inte håller toppkvalite.
    Medans de flesta andra inte ens vill sätta tillbaka två då.

Jag går på Carlanderska o dom e väldigt hårda på återföra bara ett ägg.
    Sj hade jag mer än gärna satt in två även om de är toppkvalite.
    Har tvillingar sen innan så vet hur de e,o nånstans har vi alltid sagt, hellre flera än ingen.
    MEN jag förstår oxå dom som inte har förutsättningarna eller känner att dom orkar de utan bara önskar ett barn.

Hoppas verkligen ditt FET fungerar denna gången.
    Kör du stimulerat eller ostimulerat? 

Välkommen in till oss 
  • Vincents mamma

Jag ska ta upp frågan om 2 om det blir en nästa gång igen, dom lät inte helt omöjliga :) säger som dig Csillag! Hellre 2 än inga!

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-21 17:16:33 följande:
    Jag ska ta upp frågan om 2 om det blir en nästa gång igen, dom lät inte helt omöjliga :) säger som dig Csillag! Hellre 2 än inga!
    blir så sur att Carlanderska e så hårda på att bara sätta in ett.

haha fast kanske inte deras fel egentligen när restriktionerna o lagen säger de.
    de e väl så att om första ägget inte håller kvaliten så kan man få tillbaka två.

jag har j topp blasto som frystes ner så därför oxå ja inte får de.dom jag tagit upp har ju klarat sej o fortfarande fått 10 poäng av 10 så e vä därför.

MEN jag hade mer ängärna tagi två ändå. 
  • Rikolin

Hej alla gamla och nya!

Jag har varit borta ett tag, nån månad...

Trodde att jag fått missfall och kunde inte (pga av att jag bott på jobbet) komma till  någon läkare på över 2 v detta var sådan pers att jag för att skydda mig själv inte gick in varken på familjeliv eller på interne.

Det är så lätt att bara läsa det negativa. När jag kom hem fick vi via VUL se ett hjärta slå, lycklig som bara den, men känsla satt i så jag vågade ff inte tro på det. Nu har vi varit på 3 VUL/UL och allt ser ff bra ut och magen är stor!!??? v 14+5 så nu har jag börjat tro lite på det oh känner mig redo att dela tankar och drömmar med andra igen!

Hoppas att det är bra med alla er!!

Hur långt gångna är ni och har era maga växt? Jag är inte stor men trodde inte att magen skule börja synas redan

• NL86

Rikolin: vad härligt!! :) så glas för din skull!! :)

V 14 + 0 idag. :) Dock har jag de senare dagarna gått och varit lite orolig då jag haft värk i magen :/ bm säger att det troligen är livmodern som växer och ligamenten som töjs, men med mf i bagaget blir man ju lite orolig ändå.. Tänk att man aldrig bara kan slappna av? :)

Varma kramar till alla er som har Depp dag idag! :(
    Har många kompisar som är runt 24 och säger: nej Gud nu är det för tidigt att skaffa barn. Jag ska inte ha försen om 2-3 år!
    Berättar då för dem att de tagit 6 år för oss, men jag tror de inte riktigt förstår!
    Precis som du säger csillag så borde de informera om den här biten med! För ena min stora syster tog det 8 år innan de fick sin första son. Dock med ett par mf i bagaget. För min andra stora syster tog det 4 år. För min lilla syster 3 veckor! :)

• hoppfull idag

Hej tjejer,
    Testade idag positivt för andra morgonen i rad.. Kan inte riktigt fatta det än! Hoppas allt går bra nu.. Kramar

• NL86

Åh grattis grattis hoppfull!!! :) du ska se att de kommer gå super bra!! :)

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012