• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    AshaG skrev 2012-04-23 19:15:11 följande:
    Imorgon e det dax för mitt första äggplock ever. Vi ska till kliniken tidigt imorgon bitti, hoppas jag kan sova i natt. Är glad o samtidigt väldigt nervös, rastlös, orolig o pirrig.

Hoppas allt går vägen o att de får fatt på några fina o starka ägg...sen får det göra ont, vara obehagligt eller what ever. Går allt vägen kommer jag att få tillbaka 2st! Efter mycket övervägande o snack med kliniken har vi bestämt oss för att tacka ja till detta.

Oh...hoppas hoppas hoppas!
    hur gick ÄP idag guimman??
  • AshaG
    Csillag skrev 2012-04-24 14:08:52 följande:
    hur gick ÄP idag guimman??
    Tack bara bra...var skitnervös o det var inbokat på tok för tidigt för morgontrötta mej o sambon. Men kom dit i tid i alla fall o fick en tablett stesolid direkt...sen var det frid o fröjd. Det slog till direkt o jag blev rejält lullig o nervositeten försvann. Fick komma in i "operationsslen" o fick nån mer drog intravenöst sen var det över innan jag hann blinka. Spännde lite grann då de plockade ut äggen men helt ok.

Dessvärre hade fortfarande inget hänt vid höger äggstock o läkaren fattar inte varför. Finns inget som indikerar att det skulle vara fel. Men de fick ut 4 ägg o ett helt gäng fina spermier så nu gör dom microinjektion och förhoppningsvis utvecklar de sig som det ska så jag kan få tillbaka 2st nu på tors em.

Hoppas hoppas!

Hur har du det själv?
  • Odessa

Nu ruvar jag på en alldeles perfekt liten blastocyst, trodde aldrig den här dagen skulle komma efter förra MF:et. Nu blir det 3:e gången gillt!

• Csillag
    Odessa skrev 2012-04-25 14:44:54 följande:
    Nu ruvar jag på en alldeles perfekt liten blastocyst, trodde aldrig den här dagen skulle komma efter förra MF:et. Nu blir det 3:e gången gillt!
    Håller verkligen alla tummar o tår för er ruvare!

bebis bebis bebis...2012 ska vi vårat år.
  • Vincents mamma

Här blir det nog ingen mer bebis.. Har ju blödigt till och från men nu är mensen på g och testade tok negativt imorse, så nu ska man vänta in den där underbara mensen igen.... Så varför ska sista försöket lyckas??? Nu har vi fått tillbaka 3 st topp kvalité blasto och inget har tagit sig, så har inte mycket hopp kvar inför det som nu blir sist syskon försöket..

• Csillag

Pratade med läkaren nu o vi ska byta ut Crinone till Progesteron MIC då dom ska bita bättre.
    Att jag blödde efter FET va inte normalt....Öhh nähä de fattade väl jag oxå!

Har ju haft progesteron MIC innan så får väl ge de ett försök till.

Frågade om de va ok att ja gjorde akupuntur denna gången och båda läkarna svarade att vi kan INTE rekomendera dej att göra de,men heller inte säga att du inte får de.
    Risken tar du själv.
    När jag frågade va dom menar med risken och inte säger chansen så fick ja till svara att de kan gynna lika mkt som göra skada när man har hög MF rik.

Öhhh ok då ska vi alltiså INTE göra de.
    Fan jag ahr väl hög MF risk ändå som de e.

Får väl se hur de går nästa gång.

Jag tror fortfarande allt har med flödet i livmodern att göra ändå, o egentligen skulle ju då akupunktur kunna hjälpa.

Men men nu orkar ja inte ens tänka på läkarna mer idag så nu tar vi en dag i taget o när de blir dags så ändrar vi till progesteron MIC ist för Crinone.

Enda dom sa va att min kropp verkar ha stött ut Crinonen.
    Har visserligen lite svårt att tro de, då jag använt Crinonen innan o jag då inte blött ett skit.

Tror de gick fel från början...(Men de e ju min teori)
    Dom sa ju själva att man INTE ska och de INTE är normalt att blöda så efter FET och fran till TD.

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-04-25 15:50:30 följande:
    Som jag gjort åxå... Ska åxå se till och slippa crionen...
    Tror visserligen inte crinonen e skurken i de här,utan tror att de har med flödet i livmodern då jag har MF i bagaget.
    Å om de skulle va crinonen så varför har ja inte blött dom andra gångerna?
    MEN jag går tillbaka o testar progesteron MIC istället.

Nackdel, den e sååå äckligt klabbig!

Crinonen e mkt bättre på de sättet.

Å tyvärr har båda två samma biverkningar.
  • LnH

hmmm jag fick höra att akupunktur skulle hjälpa ifall man hade större missfallsrisk då detta ökade genomströmmningen av blod till livmodern?!
    Jag ska testa det i alla fall, det kan ju inte mer än "låta" bli att ta sig denna gång med.
    Skillnaden denna gång är dock att det känns som om jag faktiskt inte alls bryr mig. Inte alls engagerad i sprutor och saker...vet inte om det är bra eller dåligt. Kanske bra då jag inte alls är uppjagad över allt med ivf.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012