• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Vincents mamma:

Lycka till idag!!
    Jag e tillochmed nervös för din skull nu när du skrev du har tuppat av.
    Håll ut vännen, de kommer gå galant o ut kommer de komma massor av fina ägg!
  • Csillag

Nämen Oj jag räknade precis ut att jag ska ju få tant röd på besök nu till helgen - GÖTT!!!!!

Hur ofta längtar man efter sin emns?
    Öhh inte särskillt ofta, men nu e den så välkommen så!

(Se nu att den bara kommer vara megasen bara för de!)

Mens dansen ska dansas!!Skrattande

• LnH

RD 3 idag. Känns redan som om det är kört :S
    Haha men kanske bättre på att ställa in sig på att det inte fungerar så blir man inte alls lika besviken ifall det inte skulle fungerat denna gång heller. Vill att tiden ska gå fort så att jag vet ifall det inte lyckades eller ifall jag nu ska ställa mig in på att det blir inte flera barn för min del.

Fråga, har någon fått ägg som inte har sett så bra ut på dag 2 men som de odlat vidare, har de då blivit blastocyster av dessa? För de var tre ägg som inte såg så bra ut men de skulle fortsätta att odla dessa och se om de blev blastocyster av dessa. ifall de lyckades så skulle de skicka ett brev till mig om detta. Men är ju självklart nyfiken.

• familjenekberg

Csillag

Älskar också sådan dokumentärer älskar även ett program som heter I dident now I was pragnet. Blir en massa grått under dessa program lika dant i går kväll.

Håller tummarna hårt attt dn mens kommer i helgen.

Mandelmumsan

Det var tidigt testat håller tummarna att fet slår om till + snart. Modigt att våga testa så tidigt. Själv har jag test hemma men vet inte när jag ska våga testa är så rädd att jag kommer visa minus om jag testar för tidigt. Är själv bara på ruvardag 6 i dag eventuellt till helgen men vet inte om jag vågar.

Vincent mamma

Håller tummarna för dig idag tätt allt går bra.

• Csillag
    familjenekberg skrev 2012-05-07 09:28:57 följande:
    Csillag
    Älskar också sådan dokumentärer älskar även ett program som heter I dident now I was pragnet. Blir en massa grått under dessa program lika dant i går kväll.

Håller tummarna hårt attt dn mens kommer i helgen.

Mandelmumsan
    Det var tidigt testat håller tummarna att fet slår om till + snart. Modigt att våga testa så tidigt. Själv har jag test hemma men vet inte när jag ska våga testa är så rädd att jag kommer visa minus om jag testar för tidigt. Är själv bara på ruvardag 6 i dag eventuellt till helgen men vet inte om jag vågar.

Vincent mamma
    Håller tummarna för dig idag tätt allt går bra.
    Åh de programmet brukar ja se på oxå!
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-07 09:25:37 följande:
    RD 3 idag. Känns redan som om det är kört :S
    Haha men kanske bättre på att ställa in sig på att det inte fungerar så blir man inte alls lika besviken ifall det inte skulle fungerat denna gång heller. Vill att tiden ska gå fort så att jag vet ifall det inte lyckades eller ifall jag nu ska ställa mig in på att det blir inte flera barn för min del.

Fråga, har någon fått ägg som inte har sett så bra ut på dag 2 men som de odlat vidare, har de då blivit blastocyster av dessa? För de var tre ägg som inte såg så bra ut men de skulle fortsätta att odla dessa och se om de blev blastocyster av dessa. ifall de lyckades så skulle de skicka ett brev till mig om detta. Men är ju självklart nyfiken.
    Upp me hakan gumman, här ska inte ges upp!!
    Vi håller tummarna på att de ska visa pluss!
  • LnH
    Csillag skrev 2012-05-07 09:38:44 följande:
    Upp me hakan gumman, här ska inte ges upp!!
    Vi håller tummarna på att de ska visa pluss!
    Skrattande förbereder mig på ett minus. Då kan man bara bli glad och besvikelsen blir inte lika stor.

den här gången har jag inte alls lika ont efter ÄP. Förra gången hade jag ont väldigt länge efter men nu kan jag till och  med promenera runt och städa etc. utan att det faktiskt gör ont. Det är alla fall positivt!!

Mandelmumsa: det är ju tidigt ännu! Om man tittar på olika sidor om hur lång tid det tar och vad som händer i kroppen efter FET/ET så är dag 9 för tidigt för att testa! Så ge inte upp hoppet! Se nedan:

3-Day Transfer

Days Past
    Transfer (DPT)
     Embryo Development  One The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula  Two The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst  Three The blastocyst begins to hatch out of its shell   Four The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus  Five The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation   Six Implantation continues  Seven Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop   Eight Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream   Nine Fetal development continues and hCG continues to be secreted   Ten Fetal development continues and hCG continues to be secreted    Eleven Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy 

och eftersom vi i Sverige sätter tillbaka ägg runt dag 2 för det mesta så lägg till en dag! 

• Csillag
    LnH skrev 2012-05-07 10:50:11 följande:
    Skrattande förbereder mig på ett minus. Då kan man bara bli glad och besvikelsen blir inte lika stor.

den här gången har jag inte alls lika ont efter ÄP. Förra gången hade jag ont väldigt länge efter men nu kan jag till och  med promenera runt och städa etc. utan att det faktiskt gör ont. Det är alla fall positivt!!

Mandelmumsa: det är ju tidigt ännu! Om man tittar på olika sidor om hur lång tid det tar och vad som händer i kroppen efter FET/ET så är dag 9 för tidigt för att testa! Så ge inte upp hoppet! Se nedan:

3-Day Transfer

Days Past
    Transfer (DPT)  Embryo Development  One The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula  Two The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst  Three The blastocyst begins to hatch out of its shell   Four The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus  Five The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation   Six Implantation continues  Seven Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop   Eight Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream   Nine Fetal development continues and hCG continues to be secreted   Ten Fetal development continues and hCG continues to be secreted    Eleven Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy 

och eftersom vi i Sverige sätter tillbaka ägg runt dag 2 för det mesta så lägg till en dag! 

sant gumman.så tänker faktist jag oxå när jag ruvar.
    bättre att va lite skeptisk o tänka negativt för då kan de inte bli värre åtmonstonde.
    Ju mer realistisk man är o inser att oddsen kanske inte är så stora ju lättare tar man nog igenom en sån här sak.
    man måste ha huvet upp o fötterna ner hela tiden.
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-05-07 11:02:25 följande:
    12 ägg fick vi denna gång, återföring onsdag eller lördag bara vänta och se
    GÖTT!!!
    Å du tuppa inte av denna gången??*Orolig*

Då hoppas vi de kan bli fina blastocyster till dej nu.
    Bebis bebis bebis!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012