• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Mandelmumsa

LnH: Svagare ön sådär kan det ju inte bli! Tror du kan ta det som ett plus om det blir väsentligt starkare :)
    Idag har jag känt det där molandet igen efter att det har varit lugnt i några dagar. RD 10 idag.

• AshaG

RD 12 idag...USCH vad tråkigt att vänta!

Fick världens mensvärk idag...brrr...men gick över snabbt och ingen mens! Fast å andra sidan med proggisar så blir den väl senare än normalt om jag fattat allt rätt. På fredag eller lördag ska jag testa, hoppas fortfarande på + fast det nog känns som att det ej funkat.

• Csillag
    AshaG skrev 2012-05-08 18:01:49 följande:
    RD 12 idag...USCH vad tråkigt att vänta!

Fick världens mensvärk idag...brrr...men gick över snabbt och ingen mens! Fast å andra sidan med proggisar så blir den väl senare än normalt om jag fattat allt rätt. På fredag eller lördag ska jag testa, hoppas fortfarande på + fast det nog känns som att det ej funkat.
    håller tummarna för dej gumman, inte ge upp nu!
    RD 12 o ingen blödning o mens värk kan va bra tecken!
  • Mandelmumsa

Min mens har alltid blivit förskjuten av progesteronet, iaf när jag tagit tre om dagen. Minns inte hur det var vid förra FET. Tror jag tog två då med som nu och att mensen inte blev försenad just den gången. Väntar min mens på fredag eller lördag så snart ger sig väl den där fördömda mensvärken tillkänna och släcker det sista hoppet för denna gång.

• Mandelmumsa

Tror att boken ni pratade om igår heter "Hur kom jag till? - en bok om provrörsbefruktning och äggdonation" och är skriven av Märit Jonsson. Även jag såg den i väntrummet gången före denna och hann bara läsa några rader innan jag kände hur tårarna trängde fram och var väldigt nära att börja grina. Den är SÅÅÅ otroligt fint skriven så man blir så rörd! Tänkte att den ska jag köpa om det tar sig med Ivf:en. Ett finare sätt att förklara för sitt barn om hur det har blivit till finns ju inte! Den finns på Adlibris för 117 kr tror jag.

• Fru Bone

I morgon klockan 04:00 far jag till kliniken för ägguttag. Är smått nervös, men det går säkert bra.

Sist blev jag så otroligt illamående och snurrig av smärtlindringen och kräktes och hade mig och fick ligga kvar i flera timmar efter plocket. Haha. Hoppas det går bättre denna gång. Har förvarnat dem om att jag tydligen var lite känslig mot medicinen så de skulle ta det lite lugnare denna gång.

Nu är det bara att ladda och hålla tummarna och förhoppningsvis återvänder jag med två fina embryon på fredag. Ohh, tänk om det inte blir några embryon som klarar sig. Usch. Håll tummarna för mig ;)

• AshaG
    Fru Bone skrev 2012-05-08 19:22:04 följande:
    I morgon klockan 04:00 far jag till kliniken för ägguttag. Är smått nervös, men det går säkert bra.

Sist blev jag så otroligt illamående och snurrig av smärtlindringen och kräktes och hade mig och fick ligga kvar i flera timmar efter plocket. Haha. Hoppas det går bättre denna gång. Har förvarnat dem om att jag tydligen var lite känslig mot medicinen så de skulle ta det lite lugnare denna gång.

Nu är det bara att ladda och hålla tummarna och förhoppningsvis återvänder jag med två fina embryon på fredag. Ohh, tänk om det inte blir några embryon som klarar sig. Usch. Håll tummarna för mig ;)
    Håller tummarna allt jag kan för dej! Själv mådde jag aldrig dåligt av smärtlindringen etc men jag blev rejält groggy...o det var inte helt fel. All nervositet försvann. Nice!
    Csillag skrev 2012-05-08 18:38:53 följande:
    håller tummarna för dej gumman, inte ge upp nu!
    RD 12 o ingen blödning o mens värk kan va bra tecken!
    Tack Csillag! Ska försöka tänka litet possitivt Solig
  • Mandelmumsa

Jag blev också illamående och kräktes efter en av gångerna. Tror det var en kombination av fasta, antibiotika och smärtstillande/lugnande som gjorde det!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012