EEJ: Kliniken ringde i torsdags och meddelade att på tisdag är det dags för äggplock. Och på torsdag blir det insättning om allt går bra!

Vad bra att du inte behövde åka till Umeå för ett andra VUL utan kunde göra det på hemmaplan istället.
Vilken dos Puregon har du tagit innan? Jag fick fortsätta med samma mängd (125) och på söndag kl 22.30 är det dags att ta ägglossningssprutan. Trodde att du och jag skulle få äggplock samma dag, men vi kom ju ganska nära iallafall.
familjha: Jag VÅGADE! Igår tog jag Puregonsprutan själv och jag måste ha prickat ett bra ställe för det kändes ingenting alls, helt otroligt! Men det tog förstås några minuter innan jag tog mod till mig och stack..
Vet du hur stor del av summan för hotellövernattning man får tillbaka? Vi har inte bestämt oss för om vi ska bo på patienthotellet eller "vanligt" hotell.
Smilla03: Välkommen till tråden!
Vad duktig du är som tar sprutorna själv. Jag har varit livrädd för dom och först igår tog jag alltså den första själv och det beror enbart på att jag ska jobba det klockslaget i helg som sprutorna skall tas. Annars hade min man fått fortsätta göra det. Men på ett sätt var det bra att göra det, för nu kan jag till nästa IVF och vet att det inte är någon fara!
Du har också kommit långt i behandlingen ser jag, spännande! Har allt gått bra eller har du fått några biverkningar?
Annie79: Välkommen du också!
Tyvärr vet jag inte svaret på några av dina frågor. Ska försöka komma ihåg att fråga om öppettiderna under sommaren när vi åker dit på tisdag.
Håller med dig, det är verkligen inte lätt att gå igenom denna prövning. Det tar oerhört hårt på både kropp och själ när man kämpar för något utan att lyckas..

Att vara barnlös är en av de största och tyngsta sorgerna i mitt liv och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att IVF kan hjälpa oss att bli föräldrar.