• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • familjha
    drömmer om ett barn: Waw!, jag är mäktigt imponerad! 
    Vi bodde på hotell björken och då tåg dom 1300 för en natt.
    När vi frågade om det gick bra att bo på andra hotell så sa de att det inte spelade någon roll utan att priset ändå var kring den summan på alla hotell..
    Är det dyrare får man väl endast tillbaka den summan isåfall.

• EEJ

Ni som har/håller på att spruta har ni haft ont i äggstockarna?

• drömmer om ett barn
    EEJ: Jag börjar bli laddad inför äggplocket, men är inte speciellt nervös ännu. Gissar att det kommer imorgon när vi åker till Umeå! Glad Är ganska nojjig över att det inte ska finnas några ägg i äggblåsorna och kan nog inte släppa det helt förrän efter utplocket. Det känns som att allt har har flytit på så bra hittills så något borde gå fel..

Jag har börjat få lite känningar i äggstockarna nu dom sista dagarna men har inte ont. Hur känns det för dig?

familjha: Andra sprutan som jag tog själv igår gick också helt smärtfritt! Glad Tyckte faktiskt det kändes mer när mannen gav sprutorna. Så blir det fler behandlingar kommer jag definitivt att göra allt själv.

Bokade hotell via internet idag och det var fullbokat på Björken så det blev Hotell Aveny istället. Det ska bli riktigt skönt att få åka iväg och ta det lugnt i några dagar.. Glad
  • EEJ

Drömmen om ett barn: jag känner alltid av min ägglossning väldigt tydligt och det gör ont på samma sätt nu+ att jag känner mig öm och svullen. Hoppas att jag inte blir överstimulerad!

Håller tummarna för dig imorgon, det kommer nog att gå jättebra!!!

• Freja150

Hoppas påsken varitbra för alla! Ni är så vänliga och svarar snabbt, tackar för det!

Drömmen om ett barn: Vi har gjort hela vår utredning på kvinnokliniken i gve och blev färdigutredda augusti 2011 (oförklarligt barnlös). Håller tummerna för ditt äggplock imorgon!

Kanske inte kommer att vara så aktiv här än (har inte så mycket att skriva eftersom vi inte kommit igång än), men jag kommer läsa och ta del av era erfarenheter - känns väldigt tryggt inför vår egen tripp för IVF i Umeå.   

• drömmer om ett barn

EEJ: Jag brukar inte känna av min ägglossning alls.. tänk så olika det kan vara. Många brukar visst känna sig ömma/svullna vid behandlingen så det behöver inte betyda att det är överstimulering på gång. Imorgon ska du ju på VUL igen så då får du veta med säkerhet. Jag tror att det kommer gå jättebra för dig! Glad

Freja150: Vi blev också färdigutredda i augusti 2011. Gjorde utredningen via Nordkalotten och gick sen över till Kvinnokliniken när det var dags för IVF. Du är varmt välkommen att följa tråden.. hör av dig och uppdatera oss när det är dags för er! Glad

Nu ska jag packa och sen bär det iväg till Umeå. Hoppas ni har haft en mysig påsk allesammans! Solig

• familjha
    drömmer om ett barn: Jasså, det gör alltså mindre ont av att ta dem själv. Ska se om jag vågar haha.. 
    Jaha, men säg till om du tycker Avenyn är ett bra hotell som du kan rekomendera då, för vi vill inte bo på Björken en gång till.
    Hade ingen god mat där pluss att det inte fanns något att välja på. Fanns bara en maträtt och de va bara de vi kunde välja på, och frukosten va lite halv kass tycker vi då det inte fanns något varmt alls.
    Men hotellfruktost är ju det bästa som finns så det får inte vara kasst. :)

Hur många nätter måste ni vara där?
    två eller tre?

Lycka till..  
  • Mustikka

Drömmer om ett barn: åh är det dags för ÄP för dig! Vad spännande!:)
    Rekommenderar verkligen hotell Aveny, där bodde vi på vår bröllopsnatt:)
    Passa även på att äta en god middag på restaurangen som hör till hotellet, Angelini heter den. Vår favorit restaurang:D

Håller tummarna stenhårt för er!!

• A79

Hej allihopa!

Känns konstigt att hoppa in så här sent i tråden men har för mycket gemensamt för att låta bli.
     Har precis gått igenom IVF här i umeå, Gjorde ET i onsdags & sitter på nålar just nu.
    Jag kan även säga att Hotel Aveny är att rekomendera Glad Har själv inte bott där men har jobbat där i 2 år ...
    för 2 år sedan haha.. men det är säkert bra där än idag. Jag håller iaf tummarna för er alla & mig självTungan ute

• EEJ

Håller tummarna för dig imorgon "drömmen om ett barn"!!!! Hoppas att du får möjlighet att höra av dig efteråt så att vi får veta hur det gått!

Svar på tråden IVF Umeå