• äralltupptaget

IVF Umeå

Drömmer om ett barn - jo det gick bra. Mina äggstockar är fortfarande väldigt stora samt lite vätska i buken, men hon tyckte att det var så pass lite att vi inte gör något åt det. Fick ta blodprov , har ej fått svar på dom ännu

Skönt iaf att kolla upp så inget är helt galet :)

• äralltupptaget

Detta med att dom odlar " sönder" äggen, jag kan känna samma som några av er skrev..
    När vi gjorde ÄP så fick dom ut 15 ägg. Så det blev " långtidsodling" , det var på en måndag vi gjorde äp, sedan så satte dom in ett på lördagen, och då var det totalt 6 st som klarat sig. Ett frös dom in på lördagen, dvs " samma skörd" som jag har i mig, sedan odlade dom vidare 4 st, och inget av dom klarade sig... så av 15 fick vi 2 med 5 dagars odling.. känns som att utdelningen var väldigt dålig.. men jag antar att dom vet vad dom gör, men jag blir också lite fundersam varför som " odlar sönder" dom.. ? Blir dom så jäkla mycket bättre om dom klarar sig 2 dagar extra länge från frysen?!   :( Jag blev iaf väldigt ledsen och besviken, hade tänkt att 1/3 del skulle klarar sig så att vi iaf skulle få 3-4 st till frysen.. men som sagt det blev 1 ....

Iaf, testdag på måndag och jag är superrädd. Känner inte ett piss så jag vet inte vad jag ska tro...
    Jag hoppas på det bästa med befarar det värsta.
    På något sätt tänker jag ofta att, hmm,, undra när vi ska göra FET-et ? Och så kommer jag på mig själv att jag inte ens testat om jag ÄR gravid eller inte... jävla spöken man har i skallen... :( .

• äralltupptaget

snart är jag inne på mina sista dagar av Lutinus-en . Jag ser verkligen fram emot att slippa dessa vaginaltabletter då jag har fått groteska flytningar a la filmjölk, :(
    Men snart är det över, och snart är även måndagen här wii hooo.

• äralltupptaget
    Nektar skrev 2013-05-10 17:00:57 följande:

Ja, fast visst fortsätter man med dssa även efter testdagen vid plus?
    Känner du av något i kroppen som skan tyda på plus?
    jaså? jag fick bara 3 veckor utskrivet.. nåväl, får jag plus så är det lätt värt det! :) :)

Känner inte ett skit... :(
  • äralltupptaget

drömmer om ett barn- ja jag är såå nervös, samtidigt som man vill att det ska vara måndag så känns det ändå som att ruvartiden är bäst, för då kan man vara gravid, nu är det nära att få svart på vitt... 
    Är nervös och rädd.. vad blir nästa steg om inte detta funkar liksom...?

• äralltupptaget

Är så nyfiken , men jag har hållt mig från att tjuvtesta, skulle jag göra det och det skulle bli minus skulle jag bli så ledsen och ge upp , så jag väntar tills utsatt dag :)

• äralltupptaget
    Mirage skrev 2013-05-11 15:17:07 följande:
    drömmer om ett barn: Jag är lite smått förvånad över gårdagens VUL..! Man såg cirka 10 äggblåsor (så har det varit vid första VUL:et mina andra två försök oxå). Det roliga var att det var fem på varje sida och att den största på 17 mm satt på högersidan där chokladcystan satt (!). Jag har svarat bättre på min högra sida denna gång, den som varit helt död tidigare! Så jag är väldigt glad över att se ett resultat efter ingreppet! På onsdag är det dags för ÄP :)), tjohoo!

äralltupptaget: Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt!
    åh grattis till ÄP, spännande!! :):)

• äralltupptaget

Nektar, nä jag får ringa han, eller han ringer alltid på kvällen så då får han veta hur det gick..
    Jag skulle vilja vänta tills han kommer hem, men tror ni kliniken "efterlyser" svar om man inte hör av sig den veckan man har test-dag?
    Det handlar om en "extra" vecka, han kommer nämligen hem v 21.
    Skulle vara kul att testa tillsammans

• äralltupptaget

Inatt har jag sovit som en kratta, vaknat hela tiden och drömt om grav. tester ( har ju testdag idag )
     *nojjig jag?! :) *

Iaf så tog jag testet nu på morgonen och det visade GRAVID!!! :):)

Hann inte ens sätta på " korken" på själva testet innan det blev ett kryss!
    Tog ett extratest från "testlagret" och samma där, två härligt röda streck!

Vilken underbar måndag ! Nu väntar jag bara på att karln ska ringa från Afghanistan så han får veta!!

• äralltupptaget

tack allihopa !! Ja jag har inte kännt ett skit, därav trodde jag att det var kört..
    karln ringde i morse så nu vet han om att han ska bli pappa igen ( har barn sedan tidigare) det kom en liten tår på kinden hans, men jag höll inne allt eftersom jag var på jobbet *hehe*

Hela85- Jag fick bara hem ett papper där det stod hur många jag hade i frysen, gick som på nålar :) håller tumamrna att det ska gå bra och att ni fick många till frysen, fler än oss iaf som fick endast ett, men det kan ju räcka iaf! Just nu är jag så lycklig över att detta tog så idag skiter jag i hur många som ligger i frysen ;)

emki- Bra att orken och viljan kommit tillbaka! den här gången kommer det gå ska du se! Hoppas att mensen kommer igång nu i veckan! Skönt att köra det korta programet, det går ju lite fortare då! Jag körde det korta programet, inget nässpray eller så, utan Provera - sprutor- äggplock -insättning. När man väl är inne i det så känner det som att veckorna bara flyger fram! :):) Jag önskar er all lycka till! Det är ju faktiskt många som lyckas på 2:a försöket och jag är säker på att ni tillhör dom!!! *kram kram*

Svar på tråden IVF Umeå