• äralltupptaget

IVF Umeå

Mirage - låter väldigt klokt av er! Man kan lätt tappa bort varandra. Hoppas ni får superork tillbaka under sommaren och kan komma igen till hösten med nya friska tag!

Kan berätta att jag känt mig väldigt ensam under IVF-perioden och nu efteråt.
    Min man jobbar inom försvaret och är borta nästan jämt. Och det går bra vissa perioder, men vissa känner jag mig som världens ensammaste människa!
    Just nu är det en sådan period... Jag är sjukskriven t o m på tisdag och jag blir så jäkla deppig av att vara hemma. Hade planer på att sortera i fotoalbum, dammtorka och fixa och dona här hemma, men jag har inte orkat ett skit!! Jag har legat på soffan och bara glott på massa dåliga repriser på tv...
    Samma var under IVF perioden då han var borta mest hela tiden, samtidigt som jag var överlycklig att vi kunde pussla ihop detta innan sommaren så kändes det väldigt ensamt ,som att jag valde att skaffa barn " by myself " .. jag var ensam när jag började med sprutorna, gjorde alla undersökningar själv. Äggplocket och insättningarna var han självklart med om, men dagen efter insättningen åkte han till Afghanstan så ruvartiden var jag själv och testet gjorde jag själv... så jag känner igen att man kan tappa varandra lite mitt uppe i allt...

Snöflinga - ja snacka om chock när vi fick veta att det var 2 !!!  Och jag kan ibland känna , fan.. att den ena inte orkade vara kvar.. hade varit rätt kul med tvillingar, samtidigt som det kanske är lättare med en när man är nybörjare ( förstföderska ) att bara få en ! Sedan alla komplikationer.. dubbelt med tvååå! Men vi får se på tisdag då jag har ännu en undersökning.. jag har som inte helt gett upp hoppet om att den lille ska överleva :)

• äralltupptaget

Hur exakt går det till när man gör ett fet ? Man kör väl inga sprutor , men hur får man kroppen i "rätt läge " så att säga

• äralltupptaget

Aaa okey , jag har oregelbunden mens och fick starta med provera och sedan sprutorna vid vårat ivf

Hur länge efter 1:a mensdagen sätter dom in det frysta , kollar man med ultraljud när slemmhinnan är tjockast eller ?

• äralltupptaget

Hur gammal får man max vara när man vill sätta in det frysta ?

Jo , tvillingen dog, så det blir ett barn , men vi är ändå superglada att det gick bra för den andra samt att vi lyckades på 1:a försöket

• äralltupptaget

Langtarefterbarn - är med i den gruppen , eller tittar in lite då å då :)

Jo det är tråkigt att ena inte klarade sig , det har varit så jäkla upp och ner nu i början av min grav. men hoppas nu att allt lugnar ner sig, och att jag får börja njuta

• äralltupptaget

Emki - men usch vilket tråkigt bemötande du fick på Sunderbyn, vad hette läkaren?

När jag var dit akut så fick jag träffa en ST-läkaren inom gyn som jag tror hette Julia, hon bröt på något konstigt språk typ tyska ? Men hon var verkligen jättebra, ung tjej blond.

Ta namnet på henne och nästa gång du ska dit säg att du inte vill träffa henne.

Själv har jag inskrivning nästa vecka hos BM. Tänkte gå på Sensia här i Luleå men dom lägger ner vårdcentralen så nu har jag valt att gå på Örnäset trots att det är långt bort från oss... Har alltid trivts bra där, dock så hade min gamla BM börjat dra ner och jobbade bara lite då och då, så jag blev inskriven hos en Annika, ja vi får se hur hon är, har aldrig träffat henne.
    Annars är allt bra, jag blöder lite då och då men inte så mycket.
    Är i v 11+3 idag.

• äralltupptaget

drömmer om ett barn - Jag är sjukskriven till torsdag nästa vecka. Sedan börjat allvaret igen :) Men bara i 2 veckor, sedan har jag 3 veckors semester! :)

Ja jag hoppas dom är bra på Örnäset i Luleå, annars byter jag !

• äralltupptaget

Santa86 - det är nog ingen större fara , jag har blött till och från. Sedan hade jag ju mina " störtblödningar " men dom berodde nog på tvillingarna ( fast en dog ju som jag tidigare skrev )

Börjar man blöda mycket och knallrött , dvs färskt blod bör man enligt min läkare åka in akut.

• äralltupptaget

Här går det bra ! Idag är jag i v 12+2 och imorgon ska jag på inskrivning / hälsosamtal hos min nya barnmorska. Ska bli intressant! :) 

• äralltupptaget

santa86- NEJ! vad tråkigt ! :( hoppas du/ni kan få en bra sommar och komma igång till hösten och att det gåt bättre för er!!

vårt 2012-  klart att det inte är positivt att blöda , för det första blir man ju livrädd och tror alltid det värsta , tro mig vet hur det känns. Men det behöver ju inte heller betyda att det är kört! Tyckte läkaren uttryckte sig dumt.
    Hade väl varit bättre att säga " blödning ska man alltid kolla upp"

Jennyz- föreliggande moderkaka,  vad är det egentligen, och hur ser dom det ?  Har inte läst hela tråden, är så sällan inne nu på sommaren:)

Svar på tråden IVF Umeå