• äralltupptaget

IVF Umeå

Hela85 - jag vet inte vad som händer, jag har mailat kliniken men ingen har hört av sig idag, varken via mail eller telefon. antar att måndagar är en av deras " värsta" dagar med mail/telefonsamtal osv.. så mitt mail att  det lyckades kanske inte ligger högst prioriterat, ( vilket är bra på sitt sätt ) :)

Emki- jag vet ingen speciell kost, jag åt som vanligt.. men däremot har jag hört lite om akupunktur... kan det vara något ?

Stargazers- eftersom vi hemlighöll allt för typ alla utom min mans föräldrar och mina närmaste vänner så sjukskrev jag mig. Jag var på VUL på en torsdag och på eftermiddagen fick jag veta från kliniken att dom ville göra äggplock på måndagen efter , så på fredag blev jag "risig" på jobbet och låg "sjuk" hela helgen, tyvärr *hehe* och på måndag sjukskrev jag mig. :) Sedan var jag tillbaka på jobbet på tisdagen dvs dagen efter.
    Vid äggplocket fick vi en prel. tid , onsdag , för insättning, men dom skulle höra av sig om det blev långtids eller korttidsodling.  Dock var dom jävligt sega på att höra av sig, och ingen ringde oss.. och eftersom vi har 3.5 timme till kliniken enkel väg, så kan man ju inte bara " chansa" så jag fick ringa och jaga dom, 4 timmar innan, och då gav dom svaret att insättningen blev på lördagen istället, dvs långtidsodlin. Så allt har gått så jäkla bra, 1 sjukdag totalt! :)

• äralltupptaget
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Snöflinga  
    * Emki  

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * Santa86  

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * Ws mamma  
    * VackerBlomma   
    * Hela85
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4 
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5   

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök) 
    * Kvinna32 (BF 24/12)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • äralltupptaget

Kvinna32 - neeeejjj, men va faaaann!!! :(:(  Hoppas det var fel å apparaten och att det blir gladare besked nästa vul. I vilken vecka var du nu?

• äralltupptaget

Måste få klaga lite på kliniken... jag har mailat dom i måndags ( på morgonen ) och skrev i mailet att jag ville veta vad nästa steg var, om jag ska dit på fler kontroller eller om jag är " utskriven" helt från dom, men inget svar igår och inget svar idag.. Irriterande att dom inte ens mailar!!!!!

:(

• äralltupptaget
    EEJ skrev 2013-05-15 07:57:31 följande:
    Du ska ringa in till kliniken på din testdag, ringer du tidigare än så så kommer de att säga grattis men meddela att du ska ringa tillbka på din testdag ändå.

Om du inte bor i Umeå får du kallelse från din lokala kvinnoklinik för ett UL i ca v 8. Efter det kan du boka tid för inskrivning ochhälsosamtal hos din lokala barnmoskemottagningn.

Jag fick hem ett brev från kvinnokliniken med ett utlåtande om att det var en ivf graviditet och att det setts ett foster vid VUL som stämde med beräkningarna. Där stod även beräknad födsel.     

Brevet är den enda kontakt jag haft med Umeå efter att jag plussat. 

De svarar inte så fort på mail som inte är "brådskande"....   
    NJa dom sa ju att maila går bra också, det stod ju även det på pappret jag fick när dom satte in ägget.
    Nu har jag iaf fått tag på dom, anledningen till att dom inte hört av sig var att dom bytt mailadress och haft problem med att folk inte fått autosvar.

Nu ska jag iaf få komma på ett ultraljud v 23 - ska bli spännande som faaan!! :)
  • äralltupptaget

Nektar - Usch vad tråkigt att du blöder men håller tummarna för er iaf. Ang mailet till kliniken, har du mailat till deras nya mailadress ?? Dom har bytt mail och haft problem att inte alla får autosvar om att det är fel mailadress !!

• äralltupptaget

Nektar- skickar en till styrkekram till dig och hoppas att ni orkar ta nya tag !

Själv har jag mått dåligt den senaste tiden. Jag började störtblöda i måndags och fick panik. Ringde i vild panik till karln som kom hem från jobbet, och sedan bar det iväg till läkaren på koll. Men allt såg bra ut och lilla pyret var kvar och hjärtat slog.. Så det var lugnt denna gången.
    Har småblött hela veckan, mest brunrött vilket tyder på "gammalt" blod, men i fredags vid lunch så kom det ett "anfall" igen.. :( Men jag ringde inte läkaren, stöter kroppen bort det så finns det som inget att göra.. :(
    Har en tid inbokad imorgon måndag så då får vi se om jag fortfarande är gravid. Då är jag vara i v 8+0 . Håll tummarna...
    Jag vill kunna njuta av att vara gravid men än så länge är jag så rädd att något ska gå fel att jag knappt kan njuta :(:(:( 
    Vill bara att dessa 12 första veckor ska vara över, dvs den " kritiska" perioden för barnet..

Svar på tråden IVF Umeå