• jennyz

IVF Umeå

Spontant tror jag inte att tampong är någon bra ide pga infektionsrisken... Det är ju gjort en operation så man ska låta bli bad och samlag pga infektionsrisken...
    Jag har hört att man bör ligga ner, efter en timme har kroppen sugit åt sig det som den klarar av, resterande kommer ut, om man sitter så rinner det snabbare ut.

Jag har aldrig hört någon som haft ÄL- värkar, tror inte man får det, sprutan är ju bara för att äggen ska mogna, ÄL sker inte eftersom ÄP görs innan.

• jennyz

Hej på er! Inga av våra embryon klarade av att bli blastisar tyvärr så inga till frysen... så nu är det bäst att pyret fastnar!!!

UVI känns mycket bättre nu, det känns fortfarande men nu går det att leva med det så det går åt rätt håll...
    En vecka sedan ET nu, bara en och halv kvar till TD, dock brukar blödningen komma tidigare om det inte lyckas....

• jennyz
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Nektar (1:a IVF, 7/12)
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari)
    * 3villbli4 (1:a försöket, syskonförsök)
    * Norris (FET 11/12)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Sofiali77 TD 14/12
    * Kvinna32 TD 17/12
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12
    * drömmer om ett barn (4:e försöket) TD 19/12
    * EEJ (4:e och sista försöket)  Td 19/12
    * Freja150 (TD 19/12)
    * Jennyz TD 18/12  

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF)

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • jennyz

Nektar: wow 28 ägg!! Hoppas de är riktigt fina nu när du fått lida... Håller tummarna att du snart mår bättre och att de utvecklas kanonbra!! Har du haft lika jobbiga ÄP tidigare?

• jennyz

EEJ: du kan inte ge upp redan, kroppen har ju knappt hunnit förstå om någon eller båda fäst!! Jag vet att man lätt kan få den känslan, jag är likadan, men ännu är vi inte där, det är långt kvar innan vi vet att testen visar rätt... Jag kommer i alla fall att fortsätta hoppas och tro på er ett tag till!!!!

• jennyz

3villbli4: wow vilket kanonbra resultat, håller tummarna att h*n fäster nu! TD på julafton...hoppas på bästa julklappen!!

Jag har också läst att det är TD 21 dgr efter ÄP nuförtiden, så vilken RD det blir beror på hur länge de odlat innan ET...

• jennyz

När man gör stimulerat FET äter man mediciner för att inte få ÄL, man börjar med medicinerna i tid så inga foliklar utvecklas, alltså finns inget som kan ägglossa, däremot bygger de upp slemhinnan...
    Förstår dig, det är mycket att försöka förstå sig på!! Fråga på så har säkert någon här lite svar till dig... ;)

• jennyz

Har du nyligen varit på VUL? De har alltid kollat på mig några dagar innan planerat FET så inga äggblåsor finns och att slemhinnan såg fin ut, fick avbryta ett försök då det fanns en blåsa... Kroppen kan säkert spöka, då den är van att ha ÄL ung denna tid i månaden... Jag hade en hel del biverkningar av femanest, mådde sämre under den tiden än vid färskt försök...

• jennyz

Då är det nog bara kroppen som spökar, annars skulle doktorn sagt något... Femanesten fick mig att känna mig väldigt gravid, trots att det inte var så, kände mer då jag gjorde stim FET än när jag var gravid...
    Dags att sova nu...jag ligger och funderar så mycket så jag kan inte sova, RD bara 8 idag!!! Fasar för kommande vecka då jag brukar få blödning RD 11-13...

• jennyz

EEJ: sa ju att du inte skulle ge upp än!!! Vänta några dagar och kolla med digitalt test...så står det säkert gravid!!!

Petto83; stackare, hoppas det snart vänder för er, så du slipper alla mediciner och får må bra igen!!!

Själv drömde jag att jag var gravid, vaknade med ett leende... ;) förstår inte riktigt er som känner så tidigt om det tagit sig eller inte, för mig beror allt på vilket humör jag är på, ena stunden uppgiven, andra kanske jag hittar tecken, andra stunden viftar jag bort dem och så fortsätter det... å andra sidan hade jag knappt några symtom när jag var gravid med dottern...

Svar på tråden IVF Umeå