IVF Umeå
Gott nytt år till alla ni underbara människor!!!
Gott nytt år till alla ni underbara människor!!!
Började året med missfall, kan inte vara annat känns det som, har blött en hel del ikväll, och haft ont i magen, delvis pga hård hård mage men i samband med blodet känns det rätt hopplöst...
Ja det är ung som mens tyvärr...
Vi är hos några kompisar och jag skulle vilja åka hem nu, men alla andra utom barnen är såklart bakis och sover fortfarande!
Nu är vi hemma och har vilat ett tag, inget mer blod, men det var mycket inatt..känns inte som att det kan finnas någon kvar... Ringde gynakuten men jourläkaren hade fullt upp så hon sa att antingen får jag åka in på akuten eller vänta till imorgon, och akuten kändes konstigt så om inget mer händer så får jag vänta till imorgon...
EEJ: i ditt fall skulle det kunna vara två som fäst och enkvar, har inte höga förhoppningar på att vår lille lever... Ang symtom så har jag inte haft så mycket, illamåendet försvannvid jul...
Tack och lov att det var en vänlig själ som ringde upp från KK, hon ville att jag skulle få komma så snart som möjligt så jag fick en tid 10.15, känns bra att få veta!!!
Tinzu: grattis!! Kul med VUL, hoppas du får en fin bild med dig på din guldklimp!
Nej!!! Vad sa de, skulle du komma tillbaka på ny koll?
Hjärtat slog! Embryot var dock mindre än det borde, de daterade det 6+2, medan FL säger 7+1, men vår dotter var också liten vid första VUL... Hinnsäcken satt långt ner på livmoderhalsen också, vilket inte var så bra, när vi frågade så lät det dock som att detta mest påverkade ev förlossning, att det kan bli kejsarsnitt, och det känns oviktigt!!
Tack, känns helt overkligt!!! Perfekt dock med VUL på kliniken nästa vecka för att se utvecklingen... Nu ska jag vila, jag har sjukskrivit mig idag!
Vågar uppdatera nu... Väntrummet * jenads (inväntar FET i Jan) * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) * vårt 2012 * drömmer om ett barn (5:e försöket) * Kvinna32 (4 försöket efter jul) * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) Sprayar *Mirage Sprutar Väntar på ÄP/ET/FET * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) Ruvar * Sofiali77 TD 14/12 * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12 * Jennyz TD 18/12 * Nektar (1:a IVF) TD 28/12 * Norris TD 1/1 Gravida * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj * Mammaidamaria (1:a IVF) * Barreliten (1:a IVF) * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug (VUL v 2 2012) * Freja150 * 3villbli4 (1:a IVF) * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug Födda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december
Mirage: om du inte hittar den kanske du kan gå dit på måndag och be dem ringa kliniken? Jag har aldrig varit utan remiss, men gick en gång dit och då hade kliniken missat att bocka i vilket prov som skulle tas... Det kan vara så att jag har kvar en sådan remiss som jag kan scanna in om du vill så vet du vad du ska ta?
Drömmen om ett barn: känner igen mig helt klart!! Jag testade minus på vårt tredje färska försök och där gick gränsen, vi övervägde dock adoption då, var på internet och kollade vad som krävdes osv, men sedan plussade jag några dagar senare så vi behövde inte det, hoppas verkligen att det snart är er tur också!! Eller att ni på något sätt kan se en annan utväg om ni inte orkar med detta längre såklart... Jag har inga förslag på nya behandlingar, men om det är något du själv känner att du vill kolla upp så tjata!! Jag läste på om just tshvärdet denna gång och krävde att få medicin trots att varken VC eller IVFkliniken tyckte att man skulle behandla mitt värde, och jag plussade så jag ångrar inget! Synd dock att man själv ska agera läkare, man vet ju inte mycket egentligen, man har ju bara internet att gå på...
Vårt 2012; hoppas ingen mens kommer att du går plus istället!!!
Chan2: håller tummarna att ni får plus snart om ni väljer att göra IVF nu!!! 56tkr, är det ett trepack ni tänkt då?