IVF Umeå
EEJ, jag har läst att man ska testa varannan dag max, då värdet ökar mycket varannan dag... (eller något sånt) försök hålla dig två dagar och testa sedan igen, jag tror på er!!!
EEJ, jag har läst att man ska testa varannan dag max, då värdet ökar mycket varannan dag... (eller något sånt) försök hålla dig två dagar och testa sedan igen, jag tror på er!!!
EEJ: säger också, nu är du gravid!!
Skulle också vilja tjuvtesta snart, men vågar inte, om det är neg kommer jag bli så besviken!! Har klarat ytterligare en dag utan blödningar i alla fall, RD10 idag, skulle varit RD 11 om det varit ett tvådagars jag fick tillbaka, sist kom första blodet RD 11...
Sofiali77 och kvinna32; många kramar, ta hand om varandra och låt kroppen få ny energi nu över julen, hoppas 2013 är erat år!!!
Inga tjuvtest än för mig i alla fall, har TD 18/12, RD 11 idag... Avvaktar ett tag till i alla fall... ;)
Nektar: åt mig har de sagt att jag ska leva som vanligt förutom; väldigt hård fysisk aktivitet, julhandling lät bara trevligt... ;) får inte heller bada eller ha sex pga infektionsrisk, och ska tänka som att jag är gravid vad gäller vad jag stoppar i mig, ingen sprit, mögelostar mm...
Om man vill veta vilka livsmedel man bör undvika om ma är gravid, och efter ET ska man ju anse sig som gravid så finns det bra info på : http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/, man ska också undvika att tömma kattoan fick jag höra, och det gör jag med glädje... ![]()
Yrja: kolla på mydoctor kanske de gör tidiga VUL? Ingen aning egentligen men värt att kolla?
Nektar: jag tror både ET och intervju går galant imorgon!!! Trist dock att de inte ringt...
Äppelkaka: nej! Kommer det mycket blod? Man kan ju få lite blod som gravid, jag hade det... Om det verkligen är kört hoppas jag att det räcker med den ni har i frysen!!
När man går på IVFkliniken i Umeå ingår det ett VUL innan man skriver in sig på MVC...i vårt fall när jag var gravid med dottern hann jag med tre VUL på kliniken innan de var redo att släppa mig, jag hade blödningar och när de mätte henne så var hon mindre än hon borde varit, så de ville se att allt var ok innan. Alla VUL var gratis.
Hoppas du hittar en tid för VUL, det är helt fantastiskt att se hjärtat slå!!!
Tidigare fick jag alltid TD RD21 vare sig jag fick blasto eller inte, nu fick jag 21 dagar efter ÄP istället, känns mer rimligt...
BIM är ju nu... Man ska dock tänka på att vissa har låga hormoner från början och testar man för tidigt är de för låga...
Om det misslyckas för mig ska jag helt enkelt sluta med alla mediciner så kroppen kommer igång i egen takt, då brukar mensen komma helt och hållet...