• jennyz

IVF Umeå

Jag inboxade dig, men ser inte att man kan bifoga filer? Någon som vet? Jag har tre oanvända remisser hemma...

• jennyz

Petto: skönt att det ser bra ut så ni snart får köra igång igen!!

Drömmer om ett barn: inga mer blödningar tack o lov! Ska på VUL igen imorgon, nervös!!! Mitt TSH var 2,91, i södra Sverige gör man inte IVF om värdet är lägre än 2, men annars anses upp till 4 vara ok, så de ville inte ge mig någon medicin... Tillslut fick jag eftersom dr Solensten inte ville att jag skulle göra försök om jag inte kände mig helt hundra procent, och andra TSH låg på 1,9 ung så då körde vi... Glad för det nu!!!

• jennyz

Jag skulle ha gjort färska först... Det är lite större chans att lyckas med dem, och om det lyckas kanske ni får fina även till frysen om ni vill göra syskonförsök...

• jennyz

Chan2: känner så igen mig!!! Första året när jag testade ÄLtest så fokuserade jag på sex då det gav utslag, annars lite intresserad, sedan när det konstaterades att vi inte kan bli naturligt gravid så tappade jag intresset... vårt problem ligger hos sambon så det har nog varit tufft för honom tyvärr... Som tur är så har vi hållt fast vid varandra ändå, men sedan vi fick barn blev det inte bättre, nu har man mindre tid och ork, och dessa syskonförsök av och till... Nu när jag är gravid vågar jag inte ha sex på ett tag heller, det är grymt att det ska bli så!!! Man får försöka att ta ledigt från IVF lite då och då, kanske en hotellweekend bara ni två??

• jennyz

Freja, supergrattis!!!!!! Men vilken superklantig läkare, så kan man inte säga!!! Försök suga åt dig andra delen av meningen, hjärtat har trots allt börjat slå och allt ser bra ut, då minskar risken!!

• jennyz

Tillbaka från VUL och pyret har dubblat sin längd på sex dagar, nu daterad 7+5 och jag är eg 8+0 så h*n har typ kommit ikapp!!!! Allt såg bra ut utom att Dr såg en annan uppklaring, kan vara en blodansamling som var ung 3*3 cm!!! Det ville han ha uppföljning på så han har skickat meddelande till spec mödravården så han trodde vi skulle få en kallelse inom två veckor att kolla upp det igen, vi får se om det kommer ut innan, både och, kommer ju att bli livrädd när det kommer!!! MEN bebis såg bra ut, fokuserar på detta just nu!! Ska sluta med trombyl, det känns lite konstigt, men han tyckte att det vore bra så vi inte hjälper blodansamlingen...
    Imorgon ska jag ringa MVC och skriva in mig!!!!!

• jennyz

EEJ: håller tummarna, det låter lovande!!! Kanske det tom är två!!! Förstår att du är nervös...tror på dig!

• jennyz

EEJ: så glad jag blir, grattis!!!!!! Absolut är det ok diff, vi hade två dagar nu men fem dagar när jag var gravid med dottern, och hon var normalstorlek vid BF ändå...

• jennyz

Drömmer om ett barn: det var ung en månad mellan tshtesterna, tror att man helst ska vänta längre och se så kroppen stabiliseras på ett visst värde, men jag hade redan då sprayat typ två månader, så vi körde...

• jennyz

Ja det gjorde stor förändring på kort tid för mig... Jag ringde VC och sa att jag tyckte att jag hade många symtom som lutade mot att värdet var för högt, och sa att jag höll på med IVF, fick då komma direkt och lämna prov...

Svar på tråden IVF Umeå