• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • VackerBlomma

drömmer om ett barn: Börjar troligtvis på onsdag kväll med att spruta. Så det går sakta men säkert framåtGlad Ser att du ska börja spraya snart, spännandeGlad

• drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Okej, kommer du att ta något mer blodprov? Kan uppdatera listan sen när du vet datum för sprutstart. Känns så skönt när man får ta nästa steg i behandlingen, ett steg närmare äggplocket! Glad

Jo, på onsdag är det dags för nässprayen igen. Är taggad nu känner jag! Ska fara till apoteket idag och hämta ut alla mina mediciner. Det var krångligt för dom att få tag på Synarelan så jag var lite orolig där ett tag men nu hann den ju komma i tid. Puh! Glad
  • A79
    drömmer om ett barn

Ja... Nu bara rinner tiden mellan mina fingrar (verkligen)
    Det var inte så länge sedan jag flyttade mig till (gravid) i listan känns det som & nu är det 8 veckor kvar...Förvånad
    Jag hoppas bara att du & dem andra får sitt plus snart.
    & roligt att du är taggad nu!!!!!     Man ska försöka vara positiv även om det känns hopplöst ibland!
    Ska hålla tummarna riktigt hårt för att det ska ta denna gången för dej!Solig 
  • VackerBlomma
    drömmer ett barn: Jo, jag ska ta ett blodprov imorgon, och sen är det nått blodprov till men osäker när man ska ta de, man får väl info eftersom.
    Härligt att du är taggad, positiv energi får man aldrig för mycket avSolig
  • vårt 2012
    VackerBlomma: Tack :) Skönt att ni får komma igång!

Drömmer om ett barn:
     För ett Tack för att du verkar vara en underbar människa, och att du är den som håller ångan uppe i forumet!

Jo vi gör ICSI, denna gång blev 7 bef och de ville prova odla de kvarvarande 6 till blasto.. Så vi får väl svaret i slutet av denna vecka om hur det gick..

Skönt för dig att få starta, jag själv tycker tiden går så mkt fortare när man är i något av momenten som ska göras än just denna väntan inför att få börja.

Alla, jag har en liten fundering, skulle vi ha gjort en grupp istället för öppen tråd?
    Jag menar tråden kan finnas kvar men att man skapar en grupp, som folk får söka till att komma med, enbart av den tanken att då kan inte hela www se vad vi skrivit. 
    Samtidigt som jag tänker att det kan ju vara bra för andra att läsa och kunna förstå mer?
    Hur tänker ni andra?

• vårt 2012
    Petto83: Hur går det ? Ser att vi är väldigt nära varandra :)
  • Jockelina

drömmer om ett barn: ja visst är de så att Umeå är den enda privata donationskliniken i Sverige. De har ett års kö men vi ställde oss i den kön innan vi var klara med våra tre landstingsfinansierade försöken på Sahlgrenska.

Idag är jag på RD 10. De kom en klump crinone idag i trosan så nu tror jag att mensen är på intågande tyvärr. Jag har dock inte testat ännu. Magen är inte alls lika svullen längre som den var närmare insättningen. 

• Petto 83

Vårt 2012: ja, vi är ju de Har egentligen igen aning hur det går haha Har väldiga problem med mitt svank. Skulle helst ligga på rygg med benen på några kuddar för att vila svanken. Men om det är vaggisarna el att lilla fröt fäst återstår att se. Sj då??

• barreliten
    drömmer om ett barn skrev 2012-10-22 15:04:49 följande:
    barreliten: Har hört att det är grövre nålar på Menopur än Puregon så är glad över att inte behövt använda dessa med tanke på min sprutskräck. Måste man blanda till olika preparat eller hur fungerar det?
    Man får blanda ihop ett pulver med en vätska, inte så jätte avancerat men lite mer pill än Puregon. Man ska ju fylla engångssprutor varje dag. Börjar få kläm på vart i magen det är lättast att sticka med dom här sprutorna :)

Visst är det skönt att man delat med sig till sina vänner så man har lite stöttning och någon att prata med. Hur känns det för dig att din man är så emot adoption? Min kille har inte velat prata om det, han tror så stark på IVFen.
  • drömmer om ett barn
    A79: Tack! Glad Jo, vi får verkligen hålla tummarna för att det blir många positiva besked här i tråden inom den närmaste tiden.

Hoppas att dessa 8 veckor går snabbt så att ni får börja njuta av den mysiga bebistiden.. Baby

VackerBlomma: Hoppas det gick bra på dagens blodprov. Gissar att kliniken hör av sig i eftermiddag med besked om sprutstart.

vårt 2012: Vad gullig du är, jag blir alldeles rörd.. {#emotions_dlg.flower} Tack snälla du! Ibland känner jag mig lite nere och då håller jag mig borta från Familjeliv några dagar tills det känns bättre. Kan inte ge positiv energi om jag själv mår dåligt och då är det lika bra att hålla sig undan.. Glad

Håller med dig: väntan innan man får sätta igång är det jobbigaste. När man befinner sig i "ingenmansland" och inte kan göra någonting för att försöka komma närmare sin dröm. Tänk att bara en eller två månader kan kännas som en evighet.

Åh, hoppas verkligen att odlingen går bra och att ni får blastos till frysen! Tror att vi får ICSI nästa gång också, borde väl bli så om man gjort det tidigare?

Att starta en grupp tycker jag låter som en jättebra idé! Solig Då är vi allihopa samlade och sedan kan andra som ska starta eller redan genomgår behandlingar i Umeå ansluta sig.

Jockelina: Det var lång väntetid.. bra att ni ställde er i kö i god tid. Gjorde du ÄP nu eller hade du ägg sparade sen tidigare? Många brukar ha svullen mage en tid efter insättning så tänkte att det kanske inte behöver betyda att mensen är på gång. Håller tummarna för dig!

barreliten: Okej, det låter ju inte så väldigt avancerat! Glad Bra att du hittat ett ställe där injektionerna inte känns alldeles för mycket. Helst skulle man bara vilja blunda och trycka in nålen så det är över snabbt, ha ha.

Vi har inte diskuterat adoption desto närmare men min man sa för några år sedan (innan vi ens hade planer på IVF) att han inte ville adoptera. Vet inte hur han skulle ställa sig till det hela om det inte blir något barn när vi är färdiga med dessa behandlingar. Just nu känns det avlägset, kan tänka oss ganska många försök innan vi ger upp IVF:en. Han är positivt inställd till det hela och tror att det kommer att lyckas.