• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta
    drömmer om ett barn: håller helt med vårt 2012, du är fantastisk på att peppa och hålla liv i tråden! Jag håller tummar innerligt för att det ska gå hela vägen för er denna kommande gång, och självklart för alla andra som kämpar också. Många varma kramar till dig{#emotions_dlg.flower}
  • A79

Jag måste nog oxå hålla med om att du håller tråden vid liv drömmer om ett barn!!!
    Tur att du finns här!!Skrattande

&  Mustikka!
    Kommer ihåg att jag läste tidigare någonstans att ni gjorde könsultraljud?
    Hur mycket kostade det?
    & kommer ihåg att du skrev att ni skulle få en flicka!    Solig
    Skönt att få säga hon till magen..Skrattande

• Jockelina

Drömmer om ett barn: Jag gjorde färsk försök så det var ÄP för 11 dagar sedan. Jag är inte alls så svullen längre och ingen mens i sikte ännu men jag väntar med spänning. Det är nu den brukar komma....

Vi har även stått i adoptionskö sedan 2011-01-01 jag tycker ni borde ställa er i kö också även om ni ite känner er redo för adoption ännu. Jag vill helst inte adoptera men om det är enda sättet för mig att få barn så har jag ju inget val. Vi har gjort 5 donatorinseminationer i Danmark, 3 IVF som lett till 7 instättningar på Sahlgrenska och nu har vi gjort ett ÄP med ET i Umeå.Många försök blir det. Frågan man ställer sig är hur många försök man ska göra innan man ska ge upp. Vi är "unga" i denna världen trots att vi är 34 och 32. Jag är nöjd att vi stått i adoptionskö så länge iallafall. Vi har även gjort föräldrautbildningen så även den är klar. Håller dock tummarna att en av de två embryona minst ska fästa denna gången. 

• mammaidamaria

Hej allihopa! Jag hinner knappt med i tråden;) imponerad av er som verkar ha stor koll. Hoppas sååå att vi alla ska få uppleva detta plus.

Jag har idag varit på vc och lämnat Blodprov och kollat blodtrycket, har sedan drygt 2 veckor tillbaka ständig huvudvärk och det tär men mest rädd är jag för den lill* i magen:( hade 115/87 i blodtryck så det är väl inte jätte bra direkt, bara hålla tummarna. Ska på inskrivning inom några veckor.

Kram till er alla!

• Petto 83

Kul med en tråd där det händer så mycket. Har sj så fullt upp med lilleman på dagarna så jag är glad om jag ens hinner läsa

Minns när vi kämpade med lilleman hur lätt det var att "gräva" ner sig. Man läste bloggar och dylikt om par som lyckade på första försöken el blev spontan gravida mellan behandlingar. Tror det kan vara bra att ha lite distans ibland och försöka ( är väldigt svårt ) hitta annat att fylla vardagen med just för att inte tära sönder sig sj. Och sen unna sig något då och då för att ha något annat att se fram emot.

För mig är det väldigt stor skillnad nu vid syskonförsök, har inte haft tid att grubbla och fundera då lillen tar all den tid han gör.

Håller tummarna för er alla och hoppas era + kommer snart

• Petto 83

Har nog vart lite osmart. Pinkade på ett äl-test i morse. Fick 2 streck men inte så starkt då det blev en glad gubbe... Hade ett från typ 3-4 dagar sedan och det var bara ett streck. Så tydlig stegring enligt testen men men Att man inte ska kunna låta bli. Nu måste jag ju köpa ett gravtest, därav äl-testet i morse. Frågan är om jag kan hålla mig från att testa, testade på dag 12 med lilleman.

• A79
    Jockelina skrev 2012-10-24 13:35:23 följande:
    idag tog jag ett test på RD 12 och de va negativt =(

Hoppas att det inte fortsätter vara minus! Det är ju trots allt 9 dagar kvar till din testdag!
    Än får du inte förlora hoppet!! 
  • Petto 83
    Jockelina skrev 2012-10-24 13:35:23 följande:
    idag tog jag ett test på RD 12 och de va negativt =(

Hoppas det beror på att det fortfarande är tidigt. Att det kommer visa + längre fram närmare din TD.
  • Norris

Jockelina: Nej vad tråkigt! Men det är ju tidigt än så det kan ju bli + ändå :)

Åh jag e så avis på er som är mitt i behandling/ruvar. Denna väntan e sååå jobbig å tråkig!