• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    Mustikka skrev 2012-10-25 00:49:32 följande:
    A79: det kostade 700 på Norrlandskliniken, inte så farligt tycker jag:) Ja det är skönt att säga hon nu istället gör den..hihi:)
    Nu är det inte så länge kvar för dig, hur känns det? Får du gå på havandeskaps?

Ja det var inte så tokigt mycket som jag hade tänkt mig iafGlad
    Fast jag ska försöka hålla mig från att tjuvtitta..
    bara 8 veckor kvar & även 8 veckor kvar till Julen weee!!! 
    Var bara en liten flicka själv sist jag hade sådan koll på nedräkning till JUL hihiSkrattande 

Jag blev sjukskriven pga ländrygg & foglossningar.
    Fick även hela gravpenningen beviljad
    Som skulle börjat gälla från & med NU, 60 dagar innan BF :).
    Men tydligen går sjukskrivning före gravpenning så jag tog det.
    För det var det försäkringskassan sa att jag skulle ta iaf!
    & nu tycker dem att jag ska klara mig på 389kr denna månad??
    Vilket skämt va!!! Har lite lätt PANIK här!!
    Måste ringa dem idag fy ja kan inte sovaSkrikandes  
  • barreliten

Nu har jag vart hos läkaren på VUL och som jag misstänkte så hade äggen inte växt tillräckligt.
    Det var flera ägg som börjat växa men dom måste blir större så jag fick en ny tid på måndag och får hoppas att den höjda dosen gjort sitt.

• ali85

Hej alla i denna tråd! Jag smygläst lite vad ni skrivit. Vi ska just börja spruta när jag får mens vilken dag som helst:) Har dock en fråga om vilken dag de inte var bra att börja ta sprutan på? Skulle vara tacksam för svar:)

• 3villbli4

Hej alla! Får man vara med här? Vi ska göra vårt första IVF försök i Umeå. Har sprayat sen 3 oktober och skulle börja spruta igår egentligen. Men då jag inte fått mens gjordes ett blodprov som visade att jag inte var nedreglerad. Nu en vecka efter blodprovet har jag äntligen fått mens. Är det någon som varit med om det och vet om mens nu betyder att man är nedreglerad? Vi ska in på kontroll på måndag och det känns som en evighet dit. Inget roligt när det blir förskjutet efter man redan väntat så länge. Men vi hoppas på att få börja med sprutorna på måndag efter kontrollen.

• Emilotta

Välkommen ali85 och 3villbli4: Ali85 tyvärr vet jag inte svaret på din fråga.

3villbli4: jag hade också problem med att bli nedregerad, det tog 6 v innan det var dags att börja spruta. Jag är inte säker på att mensen är tecknet på nedregleringen men det känns som att det iaf är bra för jag var tvungen att äta några tabletter för att få igång mensen. Håller tummarna för måndag!

• 3villbli4

Emilotta: Tack för svar. Skönt att höra att man iaf inte är ensam. På sätt och vis kände jag på mig det redan innan jag fick svar på blodprovet, kände inte av sprayen alls. Har dock haft huvudvärk nu i tre dagar, hoppas på att det och mens är ett gott tecken. Mitt östradiolvärde låg på 1671 för en vecka sen, är det möjligt att det sjunkit till under 100 nu?

• drömmer om ett barn
    mammaidamaria: Okej, då gör dom säkert fler provtagningar när det är dags för inskrivning. Hoppas dina värden stabiliserar sig. Tack för tumhållningen! Glad

A79: Tänker Försäkringskassan inte ge dig någon ersättning denna månad? Förvånad

barreliten: Tråkigt att höra att blåsorna inte vuxit sig stora nog men huvudsaken att du har flera stycken och inte bara en stor som jag hade senast när vi fick avbryta allt. Förhoppningsvis ser allt bra ut på måndag.. Solig

ali85: Välkommen till oss! {#emotions_dlg.flower}

Jag har aldrig kört korta metoden och vet därför inte om det är någon dag det är sämre att börja med sprutorna på. Trodde det gick bra att börja när mensen kom, oavsett veckodag. Är det din första IVF?

3villbli4
    : Varmt välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Har läst att flera kliniker inte använder sig av blodprov för att se om man är nedreglerad utan räknar med att om man fått blödningen så är man nedreglerad. Undrar dock om en blödning alltid betyder att så är fallet.. tycker det är skönt att blodprov är standard i Umeå.

Jobbigt att spraya så länge.. skönt att du inte haft biverkningar under hela tiden utan att dom kom först nu på slutet. Hoppas allt ser bra ut på måndag så att du får börja med sprutorna.