• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • ali85

Tack för svaren och välkomnandet! Jo de är vårat första, är riktigt nervös och de känns Jätte spännande. Hade ett ägg som var i vägen så jag fick ta må tabletter som skulle göra så att mensen dröjde och jag fick ut ägget. Men var på vul i går och då var de kvar, men de sa i Umeå att jag fick börja spruta på andra mensdagen. Grattis Jenads!!:)

• jenads
    ali85 skrev 2012-10-25 20:21:47 följande:
    Tack för svaren och välkomnandet! Jo de är vårat första, är riktigt nervös och de känns Jätte spännande. Hade ett ägg som var i vägen så jag fick ta må tabletter som skulle göra så att mensen dröjde och jag fick ut ägget. Men var på vul i går och då var de kvar, men de sa i Umeå att jag fick börja spruta på andra mensdagen. Grattis Jenads!!:)
    tack så mycket
  • jenads
    drömmer om ett barn skrev 2012-10-25 20:21:56 följande:
    jenads: Grattis till ruvarstatus och lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}

tack så mycket det känns verkligen spännande
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-10-25 19:13:40 följande:
    A79: Tänker Försäkringskassan inte ge dig någon ersättning denna månad? Förvånad

Jag ringde & prata med dem igår,
    dom sa att ingen handläggare har ens titat på mitt ärende ännu..
    Så där händer det inget alls verkar det som??
    Det kan ta upp till 30 dagar innan dem har bestämt om jag blir nekad påpekade hon även??
    Jag skickade in papprena den 8/10 & dom har inte ens tittat på mitt ärende för dom påstår att dom inte fått in det förrän denna vecka??
    Jag har ju kopior & ser ju själv när jag skrev på & skicka in?
    Allt ska ta sådan tid...     
    Nu måste jag bara illa kvick hitta någon lösning hur jag ska betala utgifterna denna månad utan pengar.. 
  • mammaidamaria

A79: Känner tyvärr igen detta med fk, där tar allt väldigt lång tid, mitt tips är att ligga på, ring flera ggr i veckan och fråga hur det går. Det är så jobbigt och tråkigt och behöva tänka på pengar:( hoppas det löser sig!

• A79
    mammaidamaria skrev 2012-10-26 09:44:26 följande:
    A79: Känner tyvärr igen detta med fk, där tar allt väldigt lång tid, mitt tips är att ligga på, ring flera ggr i veckan och fråga hur det går. Det är så jobbigt och tråkigt och behöva tänka på pengar:( hoppas det löser sig!

Tack för omtankenGlad
    Ja.. är ju inte ensam om detta iaf :)
    Har en vän som fick barn 1.a okt & fick sin gravpenning beviljad för lääänge sedan i Aug tror jag :)
    Däremot får hon inga pengar förrän nov månad...????!
    & en annan bekant Är sjukskriven pga stress & utbrändhet..Där tjorvas det oxå & nu ligger hon back 22tusen vilket hon inte blir mindre stressad över....
    Har ringt dem idag oxå & fick samma svar som igår... händer INGET än så länge..     
  • Nektar

Grattis Jenads till ruvarstatus! När är testdagen?

EEJ: några nyheter?

Själv har jag inte haft någon bra vecka. Mens är aldrig roligt oavsett man förväntar sig den eller inte, hoppet finns alltid i bakhuvudet. Och därtill alla hormoner som rusar och att "ta hand" om mensen. Varför ska man måsta påminnas så många dagar att det inte har fungerat?
    Därtill fick jag idag beskedet att mitt vikariat inte blir förlängt så som egentligen båda parter hoppats på. Det känns inte alls bra med tanke på vad som komma skall! Nog att söka jobb normalt, nu ska det även funderas på en "bra" arbetsplats utifrån att få gå på behandlingar, arbetstider och att få ett nytt jobb över huvud taget så att vi kan betala om det går så långt...usch! Aja, det löser sig nog, har alltid gjort det innan!
    Med det sagt; A79 - jag förstår precis hur du känner kring paniken över pengabrist! Håller tummarna att Försäkringskassan tar tag i ditt ärende snabbt!!        

• A79

Tack Nektar! & jag säger som du!!
    Några nyheter EEJ???
    Är ju som lite nyfiken!!