• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Det är de som är så bra med det här forumet, finns nästan alltid nån som kan hjälpa, peppa stötta osv. Till skillnad från många andra forum här på FL. Hoppas alla haft en bra helg och kommit i håg att ställa om klockan.

Kram på er alla fina människor

• 3villbli4

Idag var vi på kontroll för att kolla om jag var nedreglerad. Men inte. Sprayat i fyra veckor nu och det blir att fortsätta i minst tre veckor till, pga att det var en äggblåsa kvar i ena äggstocken och jag får inte börja spruta förrän han hunnit kolla mig igen, vilket han inte kunde göra förrän 19 november. En månads försening. Visst det är inte så länge, men just nu känns det som en evighet. Vår läkare har dragit på remissen sen i mars och nu ska vi få vänta ännu längre. Att jag inte haft några biverkningar var tydligen inte heller positivt. Fruktansvärd otur känns det som.

• Emilotta

förstår precis hur du känner 3villbli4 . det tog som sagt lång tid för mig med att bli nedreglerad och jag hade heller inte några biverkningar. varje gång jag kollades gick hoppet upp och sen jättebesviken att det inte tog. ännu värre för er nu att er förra läkaren strulat med remissen och att han nu inte hade tid förrän 19 nov. Vill bara peppa och säga att det kan gå bra i slutet ändå, nu är jag i v. 25=)

• 3villbli4

Emilotta: tack för de peppande orden. Jag hoppas verkligen att det kommer bli äp som planerat nu. Orkar inte vänta längre. Får hoppas att de blir lite extra bra istället. Det som är trist är ju att tiden verkligen går jätte jätte sakta när man väntar och väntar. Grattis till graviditeten iaf även om du nu är ganska långt gången. :)

• Petto 83

Vill minnas att någon undrade när kliniken stänger innan jul och pratade,med dom i dag och dom stänger fredagen före julafton.

• vårt 2012

Hoppet for nog idag och hopplösheten kom...

Embryot drar nog, och barnlösheten kom igen..

• Petto 83

Vårt 2012: huva så tråkigt men hoppas du misstar dig är ju ett tag kvar innan du har TD. Håller tummarna för er

• barreliten

På onsdag kl 8 fick vi tid för ÄP :) Men min läkare var osäker på om vi skulle få sätta tillbaka ägget efter 3 dagar. Han var lite rädd för överstimulering så kanske får vi frysa in äggen tills kroppen kommit i balans igen. Det fick läkaren i Umeå avgöra sa han....

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar  
    * VackerBlomma (24/10)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Barreliten (31/10)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11) 
    * Vårt2012  (TD 7/11)
    * jenads (TD 15/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• Nektar

Drömmer om ett barn: Jag vet inte vad jag ska tro längre. Hade det inte varit för PCO-S diagnosen som (kanske) ger liten annan förbehandling så kunde jag nog räkna med långa eller korta rakt av. Jag har dock bestämt mig för att sluta räkna dagar för jag tror att jag får börja behandlingen under senare delen av juluppehållet ändå.

Petto 83: Tack, bra att du frågade. De sa inte hur länge de har stängt också? Knepig julledighet i år.

Vårt 2012: Vad är det som får dig att ge upp? Har du börjat blöda? Håller tummarna för dig!

En fundering: hur lång tid tar det för det återinsatta embryot att fästa vid slemhinnan vid en ivf? Tänkte om någon som blivit gravid varit med om en "nidationsblödning"?

Styrkekramar till alla!