• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • barreliten

Fick just ett samtal från läkaren som sa att jag måste höja min dos Menopur från 137 till 225. Ska dit imorgon på VUL. Har varit svår stimulerad förut hoppades på att jag inte skulle vara det denna gången. Är ju så inställd på ÄP i början av nästa veckan....

• EbbaGrön

Går idag in i v.12 (11+0) och håller på längta ihjäl mig till ultraljudet som jag bokat in nästa vecka. Är grymt nervös också, tänkt om det blir dåliga besked? =/ Är så himla orolig att det ska bli dåliga besked, är livrädd..

Har fortfarande  "mensvärk", har ryggont/ont i svanken, flytningar, hungrig/illamående, det borde väl tyda på att den lilla lever?

När bör man berätta på jobbet?  

• Nektar
    Jockelina skrev 2012-10-24 13:35:23 följande:
    idag tog jag ett test på RD 12 och de va negativt =(

Håller tummarna att du kan få ett plus senare trots att du är nära normal mensdag! Det kan gå, kroppen vet man aldrig riktigt säkert med!
    barreliten skrev 2012-10-24 15:50:38 följande:
    Fick just ett samtal från läkaren som sa att jag måste höja min dos Menopur från 137 till 225. Ska dit imorgon på VUL. Har varit svår stimulerad förut hoppades på att jag inte skulle vara det denna gången. Är ju så inställd på ÄP i början av nästa veckan....

Förstår att du är ivrig så länge som du väntat över sommaren osv men du är iaf, som Norris sa, "igång"! Det är inte långt kvar, det fungerar säkert med höjd dos!

Själv fick jag mens imorse efter en ostimulerad cykel i väntan på infomötet. Har ingen aning vad det betyder inför mötet/val av behandlingsmetod. Denna blödning kom på dag 39 så inte vill jag vänta så länge för att kanske få en egen mens även nästa månad och sedan kunna starta med behandling. Well, kanske inte lönt att spekulera - det blir vad läkarna tycker passar bäst! Jag förstår mig verkligen inte på min kropp och påstådda pco-s!

Drömmer om ett barn: Frågade för någon vecka sedan i ett mail om öppettiderna över jul, men fick aldrig något svar.      
  • VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2012-10-23 15:16:51 följande:
    VackerBlomma: Hoppas det gick bra på dagens blodprov. Gissar att kliniken hör av sig i eftermiddag med besked om sprutstart.
    Jadå, de gick bara bra. Var tillräckligt nedreglerad för att få börja med sprutorna imorgon kvällSkrattande Så vi planerade att v. 45 blir det ÄP, det blev en vecka tidigare än planerat så vi är nöjda!

Håller med om att starta en grupp är en bra idé, jag är på!
  • Jockelina

Jag undrar hur ni räknar. När folk säger att de har gjort X antal IVF försök är de bara färskförsöken som räknas då? Eller plussar man ihop alla färskförsök och frysförsök och de ger en x antal IVF försök? Någon som vill svara?

• drömmer om ett barn
    Emilotta: Tack snälla! {#emotions_dlg.flower} Försöker så gott jag kan, men utan alla er andra vore det inte mycket liv i tråden. Vi är ett härligt gäng tycker jag! Solig

Jockelina: Usch, vad tråkigt med minus på testet.. Rynkar på näsan Men visst är det så att det kan vara för tidigt ännu? Har för mig att jag läst om ruvare som fått minus ganska sent och sedan plus omkring testdagen. Man vet ju aldrig hur kroppen och hormonerna beter sig. Har sagt det många gånger förr och håller fast vid det: kroppen är ett STORT mysterium.

Har jag räknat rätt.. är detta din 13:e insättning? Hur orkar man gå igenom så många försök, var får man krafter till att försöka på nytt? Vi har ju "precis" börjat och det känns redan jobbigt, mycket tyngre än när vi försökte på egen hand och mensen kom varje månad.

Tänkte du hur vi räknar när vi skriver in oss i listan eller? Jag skriver totalt antal försök (både ET och FET) istället för att t ex skriva 2:a IVF då det kan betyda fler än två försök om man gjort en eller flera FET däremellan. Hoppas jag förstod din fråga rätt! Glad

mammaidamaria: Är dålig på värden, betyder det att du har lågt eller högt blodtryck? Fick du några mediciner mot detta? Vi får hoppas att det inte påverkar lilla pyret i magen.

Petto 83: Skönt att ha ett barn som sysselsätter en och hindrar en från att grubbla alltför mycket och hänga på Familjeliv i tid och otid! Skrattande Tycker att detta forum tar upp alldeles för stor del av mitt liv, men ändå kan jag inte hålla mig härifrån.

Ska du testa imorgon igen?

Norris: Jo, visst är det seeeeegt att bara vänta på att dagarna ska gå? Kräks

barreliten: Håller tummarna för att din doshöjning ger det resultat läkarna vill ha och att det blir ÄP nästa vecka som planerat.

EbbaGrön: Du verkar ha många graviditetssymptom så lille plutt är säkert i tryggt försvar där inne.. Drömmer Kan dock förstå rädslan, man vill ju veta att allt är som det ska. Få det svart på vitt.

Det vanligaste verkar vara att de flesta berättar efter vecka 12 eller ultraljudet. Jag hade nog väntat tills det inte gick att dölja längre.. Flört

Nektar: Jaså, dom ignorerade din fråga? Vi kanske får skicka ett gruppmail från medlemmarna i denna tråd! Glad
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)
    * Freja150 (inväntar FET)    
    * Norris (inväntar FET)
    * Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * Sofiali77 (inväntar 4:e IVF i mitten av november)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * jenads (10/10) 
    * Barreliten (17/10)
    * VackerBlomma (24/10)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Petto83 (TD 6/11)
    * Jockelina (TD 2/11)
    * Vårt2012  (TD 7/11)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• mammaidamaria

Drömmen om ett barn: På gränsen till för högt, har inte fått så mycket info, var på vc så träffade bara ssk som tog blodproverna. I mitt normala fall ligger jag bättre än nu, får se. Snart inskrivning och provtagning hos bm vilket känns bra, bara försöka ta det lungt. Ser att du är på g, kul! Håller tummarna för dig, även för ni andra såklart.

Tycker det låter som en bra idé att starta en grupp .

• Mustikka

A79: det kostade 700 på Norrlandskliniken, inte så farligt tycker jag:) Ja det är skönt att säga hon nu istället gör den..hihi:)
    Nu är det inte så länge kvar för dig, hur känns det? Får du gå på havandeskaps?