• Stargazers

IVF Umeå

santa86 skrev 2013-06-07 07:00:18 följande:
    Go morgon.. Snart är de dax för äp :/ sååå nervös.. Bittert när man bor på hotel och inte kan äta hotelfrukost :P
    Lycka till!!!!!!!!!!! Glad
  • Stargazers
    VackerBlomma skrev 2013-06-11 13:38:25 följande:

Vi har 2 stycken blasto i frysen som väntar på oss, sätter nog bara in ett av dom. Ska ha telefontid med Solensten om 2 veckor och planera inför hösten:) SKa ni göra FET eller färskförsök?
    Vad är skillnaden mellan blasto och embryo?
  • Stargazers
    Nektar skrev 2013-06-11 21:36:09 följande:
    Vackerblomma: ok. Vi har fem blasto kvar så det blir ett fet till att börja med, men har inte bestämt om vi vill pröva med två samt när vi drar igång igen.
    Får man själv välja om man vill sätta in en eller två?
    äralltupptaget skrev 2013-06-11 18:38:48 följande:
    Idag var jag på ännu en kontroll, och tyvärr ser det ut som ett tvilligen som vi hittade för en vecka sedan är död. Den var betydligt mindre och hon hittade inget hjärta...
    Så det kan vara anledningen till att jag blöder lite titt som tätt. Men den andra mår finfint, växt bra och har mycket fostervatten runt om sig, så jag är ändå väldigt lycklig!
    Tråkigt att tvillingen är död men samtidigt lycka att den andra växer och mår bra :)

• Stargazers
    santa86 skrev 2013-06-12 16:14:35 följande:
    Tack :)
    Nu har vi gjort insättningen, de gick bra.. Det vart 6ägg av 11 som blev befruktade, sen var de två som vart jätte fina till långtidsordlingen, så nu bär jag en pch engång i frysen :)
    Härligt! När har du testdag? Glad
  • Stargazers

Gud vad jag längtar tills vi får komma igång! 

Var på tjejträff (med en massa okända) tidigare i veckan och ALLA förutom jag + en till hade barn, ni kan ju gissa om man kände sig lite utanför? Och den andra "barnlösa" satt där och berättade hur mkt hon ville ha barn men att det inte passade så bra just nu eftersom hon är mitt uppe i en utbildning. Och själv satt jag där tyst. Kände inte direkt för att berätta att vi inte kan få egna barn, att IVF väntar till hösten etc etc för en massa främlingar.

Är så less på detta nu. Om man iaf kunde få besked om ett första besök...

• Stargazers
    Snöflinga skrev 2013-06-20 22:01:53 följande:
    Stargazers: Ja, jag förstår din känsla helt och fullt! Det skulle vara skönt att kunna berätta och känna sig bekväm med det. Men samtidigt är det svårt, för det är så ulämnande och man har inga garantier för hur det man berättat tas emot.
    Lite dumt också om det blev en massa barnsnack om ni nu var två som inte hade barn. Inte så socialt kompetent av de andra tycker jag. Det finns ju mycket annat att prata om i livet.

Vi har ju ett barn tack vare IVF, och önskar nu syskon, men knäppt nog har jag nästan samma känsla fortfarande. Känner mig liksom lite utanför i den här barnalstringsvärlden. Nu börjar ju väldigt många med barn i vårt barns ålder bli gravida eller redan ha fått syskon. Svårt att berätta även nu tycker jag...

Hoppas att ni får komma på en träff snart efter sommaren! Väntan och ovissheten är det värsta. Vad har ni för problem som gör att ni måste göra IVF?
    Jo tycker också det är konstigt att det blev så mkt barnsnack när inte alla hade barn, men tyvärr är det ju inget ovanligt fenomen när det bara är en massa kvinnor i samma rum - jag har då aldrig varit med om att det snackats lite om barn bland kvinnor (som har barn), det är som att många går så helt in i mammarollen att det glömmer bort allt annat som inte har med det att göra. Vill verkligen inte bli så själv...

Japp, är så less på att vänta! Hade varit skönt att ha ett datum att förhålla sig till, men det är bara att vänta lite till. Mannen har för få spermier (men de få han har är iaf i bra skick) så det är därför det blir provrörs för oss.  

Mm kanske man alltid kommer känna sig lite utanför? I och med att man inte blev gravid på "naturligt sätt"?
    Har ni hunnit påbörja några försök ännu med barn nr 2? Kram  
  • Stargazers

Snöflinga: Tror inte att det kommer ta sig på egen hand, vi tillhör nog inte skaran som är med om "mirakel", men visst hade det varit välkommet! Usch vad tråkigt med missfall, fy fan Gråter Hoppas det går bättre i augusti!!! 

äralltupptaget: Har ni varit på vul och fått bekräftat vad som hänt med tvillingen? 

• Stargazers
    Kom att tänka på en sak: är det inte lite märkligt att när man beställer en bok från internet så kan man följa bokens resa hela vägen från lagret hem till brevlådan, men när det kommer till sjukvården kan det ta veckor innan man får veta vart ens ärende ligger/vilken status det har...

/Hälsningar från en tjej som håller på att bli galen av att inte veta när vi får komma på första besöket... 
  • Stargazers

Santa & Emki: Grattis till era plus! Försök njuta av detta nu, det är ni värda! Ni ger hopp åt oss andra :)

Svar på tråden IVF Umeå