• Stargazers

IVF Umeå

äralltupptaget skrev 2013-08-06 02:04:18 följande:
    härligt för er alla som väntar på att dom ska öppna igen för att få köra igång. Vet hur denna längtan och ivrigheten att få köra igång kan kännas, nog för att vi åkte " räkmacka" och fick en avbokad tid 2 dagar före 1:a mötet, då hade vi väl stått i kö i drygt 1 månad! SÅ vi hade tur! ( för en gångs skull! )

Hoppas på massa plus i tråden!
    Vad härligt att ni fick komma igång så fort! Själv har det gått 3 månader sedan remissen gick iväg och jag undrar om vi verkligen kommer få komma dit innan det gått 4 månader. Men men, den som väntar på något gott... Blev ni gravida på första försöket?
    Väntar på att få komma på ett första besök på IVF-kliniken i Umeå pga för få spermier
  • Stargazers
    Hela85 skrev 2013-08-06 10:01:09 följande:

För oss gick de också väldigt fort men hade nog tur med de. Min läkare här i Luleå sa att ring Umeå direkt när dem fått remissen och fråga hur länge dem har väntetid just nu. Så jag gjorde de och nån dag senare ringde dem upp om en tid för ett första besök. Jag kanske var lite väl påstridig men ibland kan de nog hjälpa :) Visst är det inom 3 månader man ska få en tid enligt vårdgarantin? Kanske dock längre när det varit sommaruppehåll. Håller tummarna att ni snart får komma dit. Inge rolitg att behöva vänta och vänta.   
    Remissen gick iväg den 2 maj från Luleå men var inte framme i Umeå förrän den 29 maj. Ringde någon gång i juni och fick veta detta (och sa att vi kan ta vilka tider som helst), och då trodde hon i växeln att vi skulle få komma någon gång kring månadsskiftet augusti/september. Det blir 4 månaders väntan isf pga semesterstängningen. Vet inte om det ger så mkt att ringa igen, men kanske försöker lite senare i veckan. Det är säkert som en flaskhals där nu i och med alla som ska igång igen efter semestern. Suck. Vi har haft lite otur hela vägen med väntetider och så, men jag hoppas att turen vänder vid rätt tillfälle - dvs när vi ska påbörja IVF-behandlingarna!
  • Stargazers
    jennyz skrev 2013-08-07 00:40:49 följande:
    Ni får gärna ändra i listan 5 augusti föddes vår lilla dotter...
    Grattis!!! Hoppas du och familjen mår bra Skrattande
  • Stargazers
    äralltupptaget skrev 2013-08-07 00:13:21 följande:
    Ring och dubbelkolla!! :)

Jo vi lyckades på 1:a försöket, korta programmet

Lydde ditt råd och ringde dit idag, hon i andra änden av luren tror att vi får komma på ett första besök i slutet av augusti, och att vi kanske är igång med behandlingen i sep/okt. Jag hoppas att hon har rätt! Hon sa för övrigt att just nu är de uppe i 3 månaders väntetid i och med semesterstängningen, men att den sjunker sedan under hösten. 

Härligt att det lyckades på första försöket, det ger hopp åt oss andra! Glad När har du BF? 
  • Stargazers
    ÄNTLIGEN! Igår fick vi ett brev från IVF-kliniken i Umeå om att vi är välkomna dit för ett första besök sista veckan i augusti. Fem månaders väntan är nu snart till ända! Även om det såklart hade känts mycket bättre att lyckas på naturlig väg så är jag ändå tacksam till att vi snart ska få hjälp. Är så less på att månad efter månad ha försökt på egen hand och sedan har mensen ändå dykt upp som vanligt. Äntligen är bollen i rullning!
    Väntar på att få komma på ett första besök på IVF-kliniken i Umeå då mannen har för få spermier
  • Stargazers
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Emki    
    * Nektar 
    * Mirage (4:e IVF)  
    * Snöflinga 
    * Santa86
    * Stargazers

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * trex2013 25/6 
    * jenads 18/7

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * trex2013 7/8
    * jenads  7/8
    * kvinna 32 7/8

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Ws mamma  
    * VackerBlomma

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 

Gravid Gravida   
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari    
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)  
    * Norris (FET) BF 28 aug   
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10  
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10  
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)   
    * Äralltupptaget (1:a IVF) 
    * Hela85 (1:a IVF) BF 26/1
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda   
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari 
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke Uno, 13 maj 
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj 
    * EEJ (4:e IVF) Pojke, 9 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) Flicka, 5 augusti
  • Stargazers

Jennyz: Iihhh det lät inte roligt!! Ursäkta min fråga men betyder det att du inte kan få några fler barn nu? Ta hand om er!

• Stargazers

Hela85 och Jenads: Tack!! Känns som sagt var superskönt att snart vara igång! Det låter lovande att personalen är bra, sånt är mycket värt.

• Stargazers

Någon här som vet om Umeå generellt sett föredrar långa eller korta protokollet?

Ni som gjort IVF: varför fick ni göra långa respektive korta protokollet?

Har äntligen fått en tid i slutet av aug för ett första besök på IVF-kliniken i Umeå (pga att mannen har för få spermier)
  • Stargazers

Jennyz: ok " tur" i oturen att ni redan fått två fina barn och inte tänkt skaffa några fler. Ta hand om er och kom ihåg du inger hopp åt oss andra - att man kan få t.o.m. två barn fastän man inte ens vet om man kan få ett :)

Svar på tråden IVF Umeå