-
Jag tog blodprov vid tre olika tillfällen i menscykeln om jag inte minns helt fel.dumdummast skrev 2013-10-20 16:48:49 följande:N ställer jag frågan här hos er, hoppas att det är okej. Barnlöshetskliniken hade bara telefontid onsdagar. Har fått hem remisserna och fick min mens i dag. Det står att första provet ska tas den tredje mensdagen. Så min fundering är: fick hem tre remisser, dom kollar ju massa olika saker. Men måste jag dit tre olika gånger och ta prover, eller görs det på en gång? Någon som vet? Tacksam för svar! -
Kvinna32 och Nektar: Grattis! Härligt att höra :)
Själv väntar jag på mensen (som borde ha kommit idag och som antagligen är sen pga förra månadens IVF och tidiga MF) för att ev få göra ett FET ifall vårt enda ägg i frysen klarar upptiningen. Idag har jag haft känningar i tjejmagen så jag tog ett ÄL-test och det var positivt...suck. Det betyder att mensen inte alls är på intåg ännu. Så klarar inte ägget upptiningen så blir det inget mer försök i år (eftersom nästa mens kommer komma för sent med tanke på julstängningen) vilket känns superjobbigt. Vill verkligen hinna med två försök i år, all denna väntan är ju så jobbig. Vet att man inte ska ta ut något i förskott men jag har ytterst lite hopp om att ägget i frysen ska klara någon upptining och ännu mindre att det ska bli någon graviditet av det. -
Nektar: Vi har en blastocyst i frysen (odlad i 6 dagar). Jag hoppas verkligen att du har rätt, att den klarar upptiningen! Blev du gravid vid en ET eller FET? Ursäkta att jag inte har så bra koll.
-
Åh vad tråkigt :( Vi hade också otur med deras stängningar, vi fick vänta 4 mån pga semesterstängningen. Och nu kommer vi mest troligt också ha otur med julstängningen! Hatar verkligen all väntan.Micro skrev 2013-10-30 13:22:17 följande:Suck, vi kommer inte att hinna starta innan julstängningen:( mailade m kliniken och de skrev att d är 3 månaders väntetid. Har läst i tråden att det gått betydligt fortare. Kan inte låta bli att hoppas att 3 mån var ett standardsvar för att de inte vill lova för mkt. Hade så hoppats på att kunna starta och medicinera under julhelgen. -
Nån som vet: är det okej att flyga strax efter ET/FET? Vi funderar på att boka en utlandsresa här framöver för att ha något roligt att se fram emot!
-
Nektar: Hoppas att det bara är en ofarlig blödning! Det låter ju bra att du inte längre blöder i alla fall?
Jenads: Dr går igenom din och din karls medicinska historia, om det finns något som han bör veta om, om ni har några frågor, de olika typerna av behandlingar och slutligen vilken behandling som gäller för er. Även en gynundersökning görs. Sedan visar sköterskan er hur sprutorna ska tas och lite info kring den biten. Inget att oroa sig för med andra ord! Lycka till imorgon :) -
Full rulle på kliniken idag verkar det som! Fick ingen telefontid idag trots att jag ringde strax efter kl 8. Lyckligtvis var det inget brådskande jag ville, skulle bara meddela att mensen nu kommit igång och förhoppningsvis blir det FET senare i november såvida vårt enda lilla ägg i frysen klarar upptiningen.
-
Någon som varit med om samma sak: förra månaden gjorde vi vårt första IVF-försök som slutade i tidigt missfall. Den här månaden har mensen varit sen men i lördags (3 dagar sedan) började jag äntligen (jag säger äntligen eftersom det innebär ett steg närmare till ett FET ifall vårt ägg i frysen klarar upptiningen) blöda. Det kommer dock väldigt lite blod, mensen har verkligen inte kommit igång på riktigt. Nu till frågan: är det någon fler som varit med om att första mensen efter IVF har varit väldigt sparsam?
-
Jennyz: Tack för svar! Bara ägglossningen dyker upp den här månaden så får mensen bete sig som den vill! Men visst hade det känts tryggare om den följt samma mönster som den annars alltid gör.
Nektar: Underbart att allt såg bra ut!! LYCKA
Vill också att Solensten en vacker dag ska säga att vi inte behöver ses mer...
-
Okej skönt att höra att jag inte är ensam! Jag hade också behövt vänta in en till mens ifall vi skulle ha gjort en ny omgång med sprutor och äggplock, men eftersom det förhoppningsvis blir en FET den här gången så behövde vi bara invänta en mens.trex2013 skrev 2013-11-06 14:56:41 följande:Jo jag hade också lite oregelbundet efter första misslyckade ivfén. 3-4 dagar senare än vanlig och blödde inte lika mkt. Fick vänta in en andra mens innan jag fick starta med andra behandlingen.Åh så härligt! Hoppas ni har det bra och njuter av tillvarondrömmer om ett barn skrev 2013-11-06 13:46:53 följande:8 års kamp har äntligen gett resultat.. i måndags föddes vårt efterlängtade barn. Det blev en flicka!