-
Jag skulle gå mer efter vad de sa när ni väl var där än vad som sades i telefon, ibland känns det som att de inte alltid har full koll på läget när de ringer. Tänk vad bra ändå att ha fått tillbaka två ägg! Och de resterande fortsätter de långtidsodla? Håller tummarna för att detta går vägen! :)Pommac1 skrev 2015-09-11 16:55:29 följande:Ja, jag ska väl egentligen vara nöjd och glad över att jag fått något tillbaka vilket jag inte fått sedan förra året i november. Det är ju inte alla som någonsin får nåt tillbaka så jag bör ju vara glad. Men jag blir då kluven när de säger så olika. En sa att kvaliteten var lite svajande (de var lite olika kvalitet på äggen) sedan när vi kommer dit så säger de att alla ser ungefär lika fina ut. Jag skulle egentligen ha ifrågasatt men jag var så kissnödig så jag ville bara att det skulle vara över. Det är bara att vänta och se. Får vara glad över de vi fått. -
De vill ju inte chansa, trots allt så mår ju de bäst i magen och inte i nåt värmeskåp. Jag hade ju åtta eller nio ägg och de ville ändå inte vänta till dag 5.Pommac1 skrev 2015-09-11 19:04:58 följande:Men varför fortsatte de inte att odla vidare om fem såg fina ut? Är fem för få?
-
Och lycka till nu med ruvningen!
-
Det går bra, vad vi vet i alla fall :) Det känns att det händer saker i livmodertrakten, magen har börjat svälla lite, det känns som att den kommer bli stor mkt fortare den här gången. Andra symtom är trötthet, lite illamående och ömma bröst. Hade testdag förra måndagen och om två veckor väntar VUL. Längtar!!Pommac1 skrev 2015-09-13 19:35:25 följande:Hur går det för dig? -
Grattis till plusset! Även om det är nervösa veckor såhär i början. Men den här perioden ska man ju tyvärr igenom för att få det där barnet i slutändan.Northstrom skrev 2015-09-14 15:32:18 följande:Pommac1: Lycka till med ruvningen. Jag förstår att det måste låta förvirrande när de säger olika saker om embryonas kvalitet. De delade äggen i två "skålar" för oss och satte sedan in ett embryon från vardera skål. Men vi fick egentligen aldrig höra mer om deras kvalitet än att de var "de bästa embryot i vardera skål" som de satt in. Fråga när ju då hur bra kvalitet det egentligen var över huvud taget - bäst i klassen, men hur bra är klassen??? När sedan inget klarade sig vidare till frysningen så börjar man ju undra.
Stargazers: Hur går det för dig?
Här går det ok. Plussade i fredags så det kanske finns minst ett embryo där inne. Men jag är jättejättenervös för nu börjar veckorna då jag tidigare fått missfall. Tar folsyra som vanligt, men även lagt till ACO Gravid för säkerhets skull - det vitamintillskottet har jag aldrig tagit förr. I övrigt går jag som på nålar. Vågar inte cykla till jobbet, promenerar ingenting. Springer eller simmar definitivt inte! Detta fastän jag vet att lite rörelse är att föredra... tror jag. Men jag vågar inte. Ska på UL först v41, det är ju en evighet tills dess. Tänker att det är nu risken för missfall är som störst, borde inte UL komma aningen tidigare än v8-9?
Vi ska också på VUL i v 9 (8+3 tror jag det blir) så det verkar vara standard att vänta tills dess. Sist var vi också i v 9. Enda fördelen med att vänta är väl att om det väl ser bra ut då så har man tagit sig förbi en stor del av den kritiska perioden :) -
Pommac: har du tänkt testa snart? Eller ska du hålla dig till TD?
-
Pommac: Tråkigt att höra att du blöder :( men det kan ju vara så att ett av äggen har fäst och att det är det andra som kommer ut. Håller tummarna för att det är så! Livmodern är stor och blödningen behöver inte komma från samma ställe som där ägget sitter.
Nortstrom: Allt är bra med mig (förutom tröttheten och illamåendet). VUL på onsdag, hoppas såklart att allt ser bra ut då! Hur går det för dig då? -
Var på VUL idag och fick se ett pickande litet hjärta! En sån lättnad.... Även om det såklart inte finns några garantier ändå.
Pommac: vad visade testet idag? -
När vi gjorde barnlöshetsutredningen låg mitt TSH på 2,5 och det har inte ställt till med nåt för våran del iaf (blev gravid på försök nr 2 med sonen och nu gravid på första försöket). Men visst kanske det har betydelse i vissa fall, vad vet jag!
-
Att värdet ska ligga under 1 är framdrivet av ett läkemedelsföretag i USA för att få sälja mediciner till personer som egentligen inte behöver det. Under 4 är det som egentligen gäller enligt en mycket duktig läkare som jobbar enbart med problem inom köldkörtelområdet och som min man och svärfar har kontakt med (svärfar har struma). Tyvärr har denna felaktiga info kring värdena även spridits till vissa hemsidor så läkemedelsföretaget har lyckats med sin propaganda uppenbarligen.
-
Northstrom: åh nej vad tråkigt!! Jag loggade in här med förhoppningen om att du skulle dela med dig av glada besked åsså blev det raka motsatsen. Usch vad jag lider med er.... Finns ju inga ord som tröstar, det förstår jag, men jag hoppas verkligen att ni snart får vara med om en graviditet som går vägen. Skickar över en massa kramar <3
-
Nu sist fick jag tillbaka ett tredagars och här sitter jag och är gravid i v 12 så för oss gick det finfint med ett tredagars :) Lycka till!!
-
Lycka till imorgon Dipsy!
-
Hej! Vårt första barn (har fått två st via IVF) är från ett ägg i frysen <3
-
Hoppas ni hinner med ett nytt försök innan jul!Micro skrev 2016-10-15 19:04:02 följande:Drömmer om ett barn: vi har 4 blasto kvar så 2 försök, de tinar tyvärr alltid 2 per gång o jag tror vi nöjer oss med att sätta in ett i taget. sedan måste vi börja om med ny donator så jag hoppas på verkligen på dessa.
Välkommen Norrlandskvinnan. Kommer tyvärr inte ihåg hur lång väntetiden var dessutom kan d ha ändrats.
Är det Umeå som alltid tinar upp två ägg åt gången? Trodde de tog ett och ett.