• Stargazers

IVF Umeå

Snöflinga skrev 2013-08-12 20:28:08 följande:
    Stargazers: När jag var på vårt första besök våren 2010 upplevde jag det som att doktorn förutsatte att vi skulle köra långa protokollet. Jag hade dock läst om korta och undrade om vi inte kunde få prova det istället och det gick hur bra som helst. Vet inte varför han först föreslog långa dock. Korta var ju väldigt lindrigt tycker jag (om man bortser från antagonistsprutorna!).
    Tror dock att korta är vanligare nu än det var då, kanske har det blivit mer utprovat. Så vet ej om de generellt sett förordar någon viss metod...
    Okej tack så mycket för ditt svar! Kommer också lägga fram det korta som vår önskan, men sen får man ju se vad läkaren säger. I och med att jag har regelbunden ägglossning + bra AMH-värde så känns det korta som vettigare, men får som sagt var se vad läkaren säger. Hade varit skönt om det blev det korta för det innebär att vi kan starta i september med behandlingen + att det låter inte så trevligt med de biverkningar som det långa kan ge. 

Blev du gravid när ni körde det korta? 
  • Stargazers
    Snöflinga skrev 2013-08-13 15:26:11 följande:
    Stargazers: Ja, det blev jag Har en nu ett barn på drygt två år här hemma   Fick också tre långtidsodlade embryon till frysen.
    Va kul att höra! Hoppas det går vägen för oss också Glad
  • Stargazers
    santa86 skrev 2013-08-15 12:54:59 följande:
    Hej tjejer.. Nu har min kropp kommit igång igen efter mf. Jag har idag varit på koll och vi ska köra igång redan nu :) vi kommer att få göra de korta, så få se om vi åker ner nästa helg för insättning..

Jag ser att de har hänt mycke här.. Kul att vi har nya ansikten här :)
    Skönt att vara igång igen! Körde du korta även förra gången?
  • Stargazers
    Micro: Om jag har fattat saken rätt så tror jag att det är såhär: Om era försök är landstingsfinansierade så får ni göra VUL på hemorten (där utredningen gjordes), men om ni däremot står för behandlingen själva så görs allt i Umeå.

Jenads: Lycka till på återförandet idag!

Kvinna32 & Micke78: Härligt att äntligen få vara ruvare Glad

Nu i veckan är det dags för vårt första besök  på kliniken. Är det något speciellt man ska tänka på? Har för mig att jag läste någonstans att man inte nyligen ska ha tömt blåsan, men kommer inte riktigt ihåg när i hela den här IVF-proceduren det var...? 
  • Stargazers

Är inne på sprutdag 5 (korta protokollet) och har tid för UL + blodprov imorgon. Allt känns som vanligt, dvs ingen ömhet/svullnad i magen, så jag hoppas att sprutorna gett effekt ändå!

Har inlett IVF-försök nr 1
  • Stargazers

Var på VUL igår (sprutdag 6) för att kolla hur allt ser ut och läkaren mätte de största äggblåsorna, kring 18 st totalt., de låg på mellan 10 och 14 mm. Känner mig rätt så svullen nu, längtar tills arbetsdagen är över och jag får hoppa in i mjukisbyxorna! Jag ska fortsätta med samma dos (Gonal-F 150 enheter) t.o.m. lördag, sedan på söndag ska jag trappa ned till 112,5. Jag hoppas att jag inte kommer bli mycket mer svullen, det känns nog mycket nu! 

Kul att se att så många är igång Glad 

IVF nr 1 (korta protokollet)
Svar på tråden IVF Umeå