IVF Umeå
Femanest fick mig att känna mig otroligt gravid, illamående och mensvärk... Var tyvärr inte gravid då dock...
Femanest fick mig att känna mig otroligt gravid, illamående och mensvärk... Var tyvärr inte gravid då dock...
Mars: så behöver det ju inte vara, du fick säkert guldägg till dig!!!! Hoppas och tror på er!!!!!
Ebbagrön: är det fet du ska göra? Ser inte all text, men samtycker att ägg som befruktats av mina spermier får återföras, om det inte är donerade spermier... Bara han ska skriva på, om han följer med kan ni fylla i det där...
Längtan: hoppas allt såg bra ut, att ni fick se lilla hjärtat slå...
Längtan: ja visst är det en häftig känsla att se att det faktiskt lever något därinne...
stort grattis igen, nu har pyret klarat av största utvecklingssteget, få hjärtat att slå!!
Thildra: typiskt! Så synd att de inte har helgöppet längre!!!!! Jag har gjort både stimulerade och ostimulerade FET, flest stimulerade, man äter femanest för att få kroppen att sluta producera ägg ett tag, sedan återför de ditt frysta embryo, jag kände mig gravid då jag åt dessa, lite illamående och uppsvullen, annars som vanligt... Blev tyvärr inte gravid på något FET, bara på färska försök... Hoppas ni hinner ett försök nu innan sommaren, ska du börja äta dem snart?
Jag hade också föreliggande moderkaka, upptäcktes redan första VUL då jag fick tid på kvinnokliniken eftersom jag trodde jag fått missfall i V6-7 tror jag... Hade lite blödningar av och till några veckor sedan inget alls, har fått uppfattningen att jag hade extrem tur... Sedan blev ju förlossningen vad den blev istället iofs.
Jag fick råd att aldrig vara längre bort än 20 min till sjukhuset, om jag skulle börja blöda skulle vi åka in, vid stor blödning så var det akut som gällde. Men detta sa de inte förrän v32, då jag fått extra UL pga att de sett att moderkakan var lågt, innan dess hann vi till Turkiet i två veckor, vilket i dagsläget fortfarande kan göra mig rädd i efterhand! I mitt fall var det väl extremt eftersom moderkakan vuxit in i livmodern, detta kan de dock inte se på UL.
Risken finns väl både hos dig och bebis som jag förstått det, om du börjar blöda mycket tappar du för mycket blod, och då klarar väl ingen sig om man inte får hjälp? Vill inte skrämma upp er, vår läkare gjorde det, och inget hände, så lagom försiktig ska man väl vara, och hålla sig nära sjukhuset...
Allt gick bra för oss, planerat snitt 38 fullgångna veckor blev det, och har nu underbar lillasyster hos oss!! Hoppas att blödningarna håller sig borta!!
Ebbagrön: nej de kan inte visa felaktigt plus, sugen på att testa?? (Bara ÄLsprutan kan göra det)
Ok petto, ja kanske efter så många UL...
jag fick komma på eftersamtal med min läkare en månad efter förlossningen, och då sa han att man kan se om de tittar extremt noga, men eftersom det händer så sällan så vill de inte oroa så många mödrar i onödan... Har lite dubbla känslor om det i efterhand, men tycker samtidigt att man inte ska oroa alla...
Jag har skrivit i min dagbok här på FL, har inte skrivit om allt än, skriver lite eftersom, det känns redan väldigt avlägset... Känner att dagarna flyter ihop, får dubbelkolla vissa saker med sambon, men tycker trots allt att det gick rätt bra...
Fanny mår bara bra, vilket gör allt lättare, lider med er, och hoppas att er lillkille mår bättre snart!!
Jo risken att den växer fast är större om man gjort snitt innan, och tydligen gjorde de inte så bra jobb vid första snittet, det var mycket ärrvävnad...
Ebbagrön: stort grattis!!!!!!!!!!!
Petto: kanske var så, de fick något att tänka på, stackars läkare som var inställd på ett vanligt planerat snitt...
men inget i vår babyresa har gått som vi tänkt, varför skulle förlossningarna göra det...
vad är sannolikheten förresten att du och jag skulle vara på sjukhuset samtidigt, för typ samma sak!!
Supernova: ja vill inte alls skrämma upp er, mest troligt får du kanske lite blödningar, som jag förstod det så var det väldigt ovanligt att aldrig få det, och de har ju koll på er, så jag tror allt kommer att gå jättebra! Det kanske låter konstigt men jag kände inte då eller nu att det var hemskt det som hände, det jag minns mest var klådan jag hade i slutet av graviditeten...
i övrigt tänker jag tillbaka med ett leende, och saknar den tiden lite också, tiden går alldeles för fort!