• jennyz

IVF Umeå

Ebbagrön: precis som det ska, supergrattis!!!!

• jennyz

Mars: stort grattis!!

Så kul med alla plus!!!

Längtan 2013: UL görs i normala fall inte förrän RUL kring v20... På inskrivningen pratar ni mest, det tas lite blodprover annars är det mest för att höra att du mår bra... Efter RUL börjar man också lyssna på hjärtslagen...

• jennyz

Kvinna32, grattis!!! Hoppas ni mår bra, vilken stor kille... ;)

Ebbagrön: jag har haft blödningar båda graviditeterna, första gången hade jag blödningar redan innan test, då fanns en blodansamling som var anledningen, denna andra graviditet hade jag också blodansamling denna gång hade jag också väldigt lågt sittande moderkaka, detta kan orsaka blödningar, det kan även sköra slemhinnor göra, det behöver inte vara missfall eller liknade, andra graviditeten började blödningen ung 2 veckor efter positivt test, och allt gick ju ändå bra...

• jennyz

När vi gjort vår utredning för 6 år sedan så ringde vi dem efter tre månader och fick då en tid nästan direkt, längsta tre månaderna jag hade varit med om... Tyvärr har de väl väldigt mycket att göra så det tar nog ett tag...

• jennyz

Thildra: hoppas verkligen att kroppen bara luras, jag har ju blött rätt mycket under mina graviditeter, hade dessutom ont sista graviditeten, men det gick bra ändå, hoppas på samma lycka för er!!!!

• jennyz

Thildra: vad härligt att du fick träffa en av de läkare som har rätt jobb och vet hur man ska bemöta sina patienter!! Tycker att det lät positivt, har du blött mer? Mer ont?
    Jag hade världens värsta nyårsafton för 1,5 år sedan, var hos vänner och skulle sova där, redan innan middagen började jag blöda, mer och mer ju senare på kvällen vi kom och fick ont.... Usch vad det var hemskt, men det var som tur var falskt larm, var helt säker på MF då!! Men 7 mån senare kom vår prinsessa...

• jennyz

Thildra: åh vad glad jag blir!!! Skönt att ni fick komma så snabbt och kolla igen också...

• jennyz

Härligt supernova, nedräkning till dagen D nu...bara sommar och semester kvar... känns helt overkligt att vi var i samma situation ganska precis ett år sedan!

• jennyz

Pommac: jag hade nog kring 31 i BMI vid sista försöken, men det var då syskonförsök... De har aldrig frågat om vikt innan behandlingarna, men jag låg under 30 vid försöken med första dottern...
    Jag tror dock att det är rätt samma tid att vänta, då de hört av sig har de mest troligt tid för er ganska snabbt, ett samtal bokas in då man diskuterar behandlingen, testar att ta spruta på en boll, och planerar start, som kan bli väldigt snart beroende på vilken behandling som ska göras, när du hade mens osv...
    I vårt fall fick vi vänta tre månader efter remissen skickats, sedan ringde vi och tjatade, och fick en tid då rött snabbt, efter besöket började jag med medicinerna nästan direkt.

Svar på tråden IVF Umeå