• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Snöflinga

YoCheri: Det är ju svårt att veta när mensen är så olika. Jag tycker också att det kan vara svårt att riktigt veta - NÄR är mensen riktigt på G liksom? Enligt Dr Solensten så kan man hellre vänta en dag extra innan man börjar räkna att mensen har kommit igång än att köra igång för tidigt. Dock vet jag inte riktigt hur man ska göra när det liksom aldrig kommer igång. Jag hade det så en gång nu fast jag åt Provera. Jag bara småblödde hela tiden och den kom aldrig igång. Jag fick då göra ett ultraljud där de såg att slemhinnan var tunn och att jag kunde börja med tabletterna (inför FET), men jag tror ändå det blev galet. Det hade ju gått en vecka sedan blödningen startade (trots att det bara var lite varje dag) så på ultraljudet som skulle se hur slemhinnan hade vuxit såg det inte alls bra ut. Den var liksom på väg att blöda ut igen.
    Så tyvärr är det svårt när det inte blir någon riktig blödning att veta när man ska börja.
    Vi får hoppas att du får en ordentlig blödning (måste inte vara en flod, men ändå mer än rikliga blodiga flytningar), så slipper du gränslandet. Annars kanske du ska få be att prova Provera...

• supernova99

Petto: tack!! Hur går det för dig? Visst har du haft lite problem nu under graviditeten? Har tjuvläst lite på gravidtråden :)

• Stargazers

Är inne på sprutdag 5 (korta protokollet) och har tid för UL + blodprov imorgon. Allt känns som vanligt, dvs ingen ömhet/svullnad i magen, så jag hoppas att sprutorna gett effekt ändå!

Har inlett IVF-försök nr 1
  • Petto 83

Supernova99: ja, lite struligt har det varit. Fick en liten blödning och vattenläckage i v.25 och blev inlagd. Är hemma nu men får inte göra så mycket alls. Får tex inte vara själv med sonen å så men är nu i v.30+4 så sakta men säkert går det framåt :)

• supernova99

Petto: det lät lite jobbigt, va tur att den lille inte kom ut redan då. Kan tänka mig att det är lite jobbigt med sonen nu då du måste ta det lungt. Min son är ju jämngammal och det är fortfarande mkt att stå i. Får hoppas det fort nu på slutet :)

• supernova99

Jag har glömt bort.. Hur va det med den färdigblandade menopuren. Kan man blanda i hop den gamla lösningen med den nya när det blir en liten slat kvar i ena flaskan som inte räcker till nästa dag?

• YoCheri

Tack Snöflinga och äralltupptaget för era svar!
    Skönt att läsa lite mer utförligt om andras väg! 

Just nu avvaktar jag och ser om och när tanten skall göra intåg i vårat liv. Enligt Familjelivs ägglossningskalender bör den starta upp 11e och då blir ägglossning 24e. Så .. jag bara väntar och försöker att inte tänka på det utan slappna av. Tror nämligen att den väljer att inte komma om jag går och hoppas på den .) Brukar vara att den bara ramlar ner en dag som en oinbjuden gäst. Vetskapen att den faktiskt är välkommen kanske gör att fnskapet dröjer i dörröppningen .) 

• Petto 83

Supernova99: jag minns inte hur jag gjorde. Tror jag fyllde upp sprutan med det som fanns sen resten med den nyblandade.