• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • YoCheri

Åh perfekt .( Har förkänningar nu och då lär det starta inatt eller imorgon..

• jennyz

Kvinna32: supergrattis!!! Precis vad det borde visa, vilken härlig början på veckan!!!!!!! Oj jag minns den dagen mitt test visade det, känns inte alls länge sedan...

• YoCheri

Vi fick grönt ljust och börjar med sprutan på onsdag! *så nervös*

Det enda som känns mer än nervöst är att jag är på jobbet första gången sprutan skall tas. Vi är två stycken ansvariga så jag är åtminstone inte ensam.

Hur har ni andra mått av den? 

• Hela85
    Kvinna32 skrev 2013-09-09 07:10:56 följande:
    Gravid 3+ på testet imorse, weehoo!!

Stort grattis :)
  • Hela85
    YoCheri skrev 2013-09-09 12:13:12 följande:
    Vi fick grönt ljust och börjar med sprutan på onsdag! *så nervös*

Det enda som känns mer än nervöst är att jag är på jobbet första gången sprutan skall tas. Vi är två stycken ansvariga så jag är åtminstone inte ensam.

Hur har ni andra mått av den? 

Skönt att få komma igång. Jag blev lite röd på magen av sprutan men annars kände jag inte av något speciellt. Enormt spruträdd men efter några gånger gick det mycket bättre, man får försöka se målet framför sig :)
  • YoCheri

Hela85 Jag skall ta mina sprutor i låret .) men antar det är samma sak.
    Ogillar sprutor och vill inte ta själv. Så min spruträdde make ska ge mig dem :)