• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Här har jag nu inte varit inne på ett tag.. Och mycke har de hänt här.. Nu är jag igång igen efter att avbrutit en behandling.. Så på onsdag ska jag på ultraljudet och kolla när jag ska ha äl :) hoppas hoppas att de inte infaller på en söndag denna gång :)

• Stargazers

Var på VUL igår (sprutdag 6) för att kolla hur allt ser ut och läkaren mätte de största äggblåsorna, kring 18 st totalt., de låg på mellan 10 och 14 mm. Känner mig rätt så svullen nu, längtar tills arbetsdagen är över och jag får hoppa in i mjukisbyxorna! Jag ska fortsätta med samma dos (Gonal-F 150 enheter) t.o.m. lördag, sedan på söndag ska jag trappa ned till 112,5. Jag hoppas att jag inte kommer bli mycket mer svullen, det känns nog mycket nu! 

Kul att se att så många är igång Glad 

IVF nr 1 (korta protokollet)
  • Snöflinga

Stargazers: Kul att det ser bra ut!

Kvinna 32: Håller tummarna för dig!

Nu har jag börjat med Lutinus (Progesteron), första gången med denna variant. Sköterskan sade att man inte behövde använda aplicatorn. Hur har ni andra gjort? Hur högt upp måste man föra in tabletten?

Efter 5-6 timmar så kom det ut en stor klump (resterna från tabletten), det brände väldigt då. Har ni andra haft så?