• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    micke78 skrev 2013-08-24 21:12:29 följande:
    I dag blev jag ruvar för första gången, det blev återföring av ett fint 2-dagars 4-cellig embryo:D Det blev bara 1 av 4 ägg som blev befruktade, men det är ju bara ett gullägg som ska till sägs det ju;)  
    Håller tummarna för att det går bra för er andra också:):) 
    Lycka till nu! :)
  • trex2013
    Kvinna32 skrev 2013-08-24 22:14:07 följande:
    Micke78 grattis till ruvarstatus, håller alla tummar och tår för att det är ert guldägg!!

Trex2013 hur har det gått för er?

Jenads lycka till på måndag!

Håller även tummarna för alla andra i tråden för att det ska bli barn för alla 2014!!

Vi satte in idag en fin blastis... testdag den 9:e sept.
    Hej! det har gått bra, fick till baka ett ISCI befruktat fint ägg i fredags.
    Mått prima hela helgen och rört mig väldigt lite, endast en prommis i går på dagen. :)
  • trex2013
    EbbaGrön skrev 2013-08-25 19:24:19 följande:
    Onsdagen den 22 aug förra året gjorde vi äggplock och på fredagen den 24 aug återinfördes ett befruktat ägg och idag har jag en underbar 3månaders bebis .

Det är så underbart att IVF-kliniken finns här och hjälper oss som har svårigheter att bli gravida och jag önskar er alla lycka till och jag hoppas ni alla får erat efterlängtade plus på stickan och era bebisar i famnen!

Så roligt att få se din söta bebis! Jag hoppas också på att få en liten plutt till våren!
    Ja visst är de underbara på kliniken!! :)
  • trex2013
    Micro skrev 2013-08-25 21:44:11 följande:
    Grattis EbbaGrön!

En fundering...Vår remiss kommer att gå iväg till Umeå nu. Visst är det så att ÄP o återföring görs i Umeå o resterande på hemorten (har långt till Umeå)? Jag går privat nu, görs resten hos min bm eller gör det på sjukhuset?
    Hej! du kan göra UL på Sunderbyn och blodprov via vc på din ort men ÄP och återförande gör du såklart i Umeå.
  • trex2013
    Stargazers skrev 2013-08-26 08:18:48 följande:
    Micro: Om jag har fattat saken rätt så tror jag att det är såhär: Om era försök är landstingsfinansierade så får ni göra VUL på hemorten (där utredningen gjordes), men om ni däremot står för behandlingen själva så görs allt i Umeå.

Jenads: Lycka till på återförandet idag!

Kvinna32 & Micke78: Härligt att äntligen få vara ruvare Glad

Nu i veckan är det dags för vårt första besök  på kliniken. Är det något speciellt man ska tänka på? Har för mig att jag läste någonstans att man inte nyligen ska ha tömt blåsan, men kommer inte riktigt ihåg när i hela den här IVF-proceduren det var...? 
    Du har läst rätt men det är vid återinförande av ägget som du ska vara jättekissnödig! :)
    Via UL så får du sen se din livmoder och när de via ett smalt rör släpper "plutten" alltså det befruktade ägget.
    Hur häftigt som helst att få se!!! :D
  • jenads
    Micro: Om jag har fattat saken rätt så tror jag att det är såhär: Om era försök är landstingsfinansierade så får ni göra VUL på hemorten (där utredningen gjordes), men om ni däremot står för behandlingen själva så görs allt i Umeå.

Nu i veckan är det dags för vårt första besök  på kliniken. Är det något speciellt man ska tänka på? Har för mig att jag läste någonstans att man inte nyligen ska ha tömt blåsan, men kommer inte riktigt ihåg när i hela den här IVF-proceduren det var...? 
    tack så mycket

• Micro

Det blir vårt första ivf så det är landstingsfinansierat å vi har 20 mil till UmeåGlad
    trex2013 skrev 2013-08-26 12:27:48 följande:
    Hej! du kan göra UL på Sunderbyn och blodprov via vc på din ort men ÄP och återförande gör du såklart i Umeå.
    Ok tackar, då hade jag förstått rätt, betydligt närmare till Sunderbyn och VC än UmeåGlad Blir ju några besök.

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-29 13:56:30 följande:
    Ruvardag 5 och tiden går så långsamt!!
    håller verkligen med är på ruvardag 3