• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kvinna32

Tjuvtestade svagt positivt igår på ruvdag 6. Imorse testade jag gravid 1-2 ruvdag 7!!

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-31 09:57:53 följande:
    Tjuvtestade svagt positivt igår på ruvdag 6. Imorse testade jag gravid 1-2 ruvdag 7!!
    grattis. har du nå symptomer?

• Kvinna32

Varm, molande värk, halsbränna. Känns tidigt att plussa men jag kan aldrig hålla mig.... testdag först nästa måndag! Hur känns det för dig jenads?

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-31 10:27:59 följande:
    Varm, molande värk, halsbränna. Känns tidigt att plussa men jag kan aldrig hålla mig.... testdag först nästa måndag! Hur känns det för dig jenads?
    haft lite molande värk i veckan lite ömmande bröst. bara till att vänta och se

• Kvinna32

Tack alla!! Det är juh dock väldigt tidigt och med tanke på hur våra två senaste graviditeter slutat så tar vi inte ut nåt än!!

• Petto 83

Kvinna32: stort grattis och hoppas verkligen att det är tredje gången gillt gör er :)

• äralltupptaget

YoCheri - Jag körde den "korta metoden  " och har jättekrånglig mens.. typ ingen och ingen regelbunden.
    Jag fick börja med att framkalla en mens för att kunna planera lite bättre. Så jag åt provera i , ja ca 10 dagar, minns inte exakt. Sedan när jag hade fått mens ringde jag in till kliniken och då sa dom när jag skulle börja med sprutorna. Jag ringde på dag 1, dvs när det kom minsta lilla blod.
    Sedan gav dom mig en "start-dag" och då körde jag igång med sprutorna.
    Sedan fick vi göra äggplock på måndag och fick ut 15 ägg, så det blev en långtidsodling, så insättningen blev lördag. samma vecka.
    Det är väl antalet ägg som bestämmer om det blir en lång-eller korttidsodling. Får man bara ut 2 ägg så vill man kanske inte chansa att något av dom håller en längre odling utan sätter in dom tidigare.

Dock fick vi bara ett till frysen, men vi lyckades med det som dom satte in , så nu är jag i v 21 på tisdag! :)

• YoCheri

Smöflinga: Njao inte direkt utskrivet. Mera ett schema över vad jag ska ta för ngt / dag. 
    Om min mens varit likadan varje månad hade jag inte haft de här funderingarna. Min månatliga besökare kan dutta i några dagar för att sen skruva på max i 2-3 dgr. Så när är det man räknar mensens första dag..

Vi har..ja är det  30 mil emellan enkel väg tror jag..  Får se hur vi gör OM det blir att vi får GO nu i september. *nervöst*
    Ingen provera.. kanske tyckte läkaren att min menstruation är helt ok även om den duttar sig fram i livet .)

äralltupptaget:  Stort tack för svaret!
    Det finns hopp :)

Här ska dom ta u spermier från bitestickeln från mannen.. vet inte om det påverkar när det blir isättning? För om jag förstod det rätt så är de simmarna inte riktigt lika stora och fina som de man kan leverera själv..