• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kvinna32

Snöflinga, om man inte för upp lutinusen tillräckligt så tycker jag att det svider då det kommer ut! Det kommer alltid ut rester måste ha trosskydd jämt.... Jag tycker det är lättare med applikatorn än med fingrarna, ännu lite lättare om man trycker den lätt neråt då man för in den!

• jennyz

Jag gillade inte applikatorn men upplevde att det blev bättre efter några dagar och att det kom ut väldigt lite då jag fick upp den längre med den...jag vilade en timme minst varje gång också, vilket säkert också gjorde att mindre kom ut...

Kvinna32 och jenads: håller tummarna!!

• Snöflinga

Ok. Men det som är så konstigt tycker jag är att det ju tog från kl.7 till kl.13 innan klumpen kom ut. Ändå var det ju en stor klump. Jag tycker inte det borde bero på att jag för in den för kort då??? Eftersom det tog så lång tid menar jag...?

• supernova99

Hej på er! Vad gör ni med alla överbliva oanvända sprutor? Man får ju jättemånga i ett paket menopur, och jag använder typ 3 st..

• Petto 83

Lämnade tillbaka allt som blev över till kliniken. Både sprutor och oöppnade meduciner

supernova99 skrev 2013-09-07 20:51:54 följande:
    Hej på er! Vad gör ni med alla överbliva oanvända sprutor? Man får ju jättemånga i ett paket menopur, och jag använder typ 3 st..

• YoCheri

En snabb fråga!

Jag har för mig att man INTE ska påbörja sprutorna en viss dag. Var det inte en måndag och helst inte en tisdag?

Eller har jag helt fått för mig fel.. 

• Stargazers

En liten fundering såhär på söndagmorgonen: i och med att man stimulerar fram ungefär en årsförbrukning av ägg på en månad vid IVF, betyder det att man hamnar i klimakteriet snabbare?