• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013

Ruvardag 8 - känner inte det minsta lilla. Ömheten i brösten har avtagit.
    Mår helt som vanligt. Obestämd

Fick brev från kliniken i går, tyvärr kunde de inte frysa ner ett endaste av de andra äggen.
    Gissa om jag känner mig stressad och orolig..
    Rynkar på näsan

• Kvinna32

Trex2013 synd att det inte blev några till frysen för er!! Vågar knappt säga hur många av våra som gick att frysa ner. Hur gick det för er andra, några till frysen?

• jennyz

Trex2013: synd att det inte blev några till frysen, men det räcker ju med ett guldägg eller hur... :) vi fick inga heller till frysen men har vår underbara dotter här, så jag hoppas på samma lycka för er!!

Håller också tummarna för kvinna32 och jenads såklart, tänk om ni får plussa allihopa, hoppas hoppas!!!!!!

• jenads
    trex2013 skrev 2013-08-30 12:50:43 följande:
    Ruvardag 8 - känner inte det minsta lilla. Ömheten i brösten har avtagit.
    Mår helt som vanligt. Obestämd

Fick brev från kliniken i går, tyvärr kunde de inte frysa ner ett endaste av de andra äggen.
    Gissa om jag känner mig stressad och orolig..
    Rynkar på näsan
    tråkigt att det inte blev något till frysen. håller tummarna att det är guldägget du har fått
  • jenads
    jennyz skrev 2013-08-30 15:46:04 följande:
    Trex2013: synd att det inte blev några till frysen, men det räcker ju med ett guldägg eller hur... :) vi fick inga heller till frysen men har vår underbara dotter här, så jag hoppas på samma lycka för er!!

Håller också tummarna för kvinna32 och jenads såklart, tänk om ni får plussa allihopa, hoppas hoppas!!!!!!
    tack hoppas oxå
  • jenads
    Kvinna32 skrev 2013-08-30 15:25:43 följande:
    Trex2013 synd att det inte blev några till frysen för er!! Vågar knappt säga hur många av våra som gick att frysa ner. Hur gick det för er andra, några till frysen?
    4:a stycken att frysa ner.
  • YoCheri

Åh, skulle kollat efter en den här tråden innan jag kluddade ner en egen :)

Hej alla!

Vi ska göra ett försök ganska snart.. om min menstruation kommer igång. Förra omgången var fyra dagars fjutt. Tala om att det kändes snopet! Undrar om kroppen känner av hur jag väntar och väljer att räcka ut tungan åt mig genom att absorbera blodet istället. *suckar djupt*

Vi var på information i Umeå före sommaren och jag har helt glömt bort vad som sades. Antagligen stressar jag upp mig själv så att jag tappar bort allt (hänt förut) eller så .. ja ja.

När börjar man med sprutan (korta) ?
    Ni som har krånglig menstruation.. till mig sa läkaren att när mensen verkligen startar (då skyfallet kommer) är då jag ska räkna från dag 1. Jag kan ha småduttar flera dagar innan allt sätter fart. Och vissa gånger sätter det inte fart alls..

När man är i Umeå och dom lyckas plocka ut ägg. När, om något blir befruktat, stoppas det tillbaka?
    Vi har för oss att han sa vi skulle boka in och stanna ngn dag.. men det kanske var bara vid uttagandet? Och så får man komma tillbaka för insättandet ngr dagar senare?

Ja ni hör hur jag har lyckats snurra till det. Vi kommer att ringa till Umeå lite närmare men tänkte att kanske vet någon härinne :) 

• trex2013
    Kvinna32 skrev 2013-08-30 15:25:43 följande:
    jennyz skrev 2013-08-30 15:46:04 följande:

jenads skrev 2013-08-30 16:05:39 följande:
    tråkigt att det inte blev något till frysen. håller tummarna att det är guldägget du har fått
    Ja jag hoppas verkligen att ägget är bra som jag har fått!
    Lycka till ni allihopa och ha en härlig helg.

kram!

• Snöflinga
    Micro skrev 2013-08-28 18:34:29 följande:
    Det blir vårt första ivf så det är landstingsfinansierat å vi har 20 mil till UmeåGlad
    Ok tackar, då hade jag förstått rätt, betydligt närmare till Sunderbyn och VC än UmeåGlad Blir ju några besök.

Man gör VUL på hemorten även när det är privat. Vi gör privat nu och får göra kontrollerna på vår hemorts kvinnoklinik som IVF-kliniken har avtal med. Det kostar 300kr/gång och högkostnadskort gäller inte.

trex2013: Grattis till ruvningen, men tråkigt att det inte blev något till frysen. Hoppas att ni får bli gravida på denna omgång!

Jag har nu börjat med tabletter inför vårt sista FET. Vul på torsdag och då får vi hoppas att slemhinnan har vuxit fint

YoCheri: Välkommen hit! Det där med mensen är jobbigt när den inte riktigt uppför sig som den "ska". Har du fått Provera utskrivet? Kan ju vara värt att testa och att du förhoppningsvis får en bra och tydlig mens på det...
    Jag minns inte vilken dag man börjar med sprutorna, men tror kanske dag 3 eller så. Men det borde ni ha fått skriftligt???
    Embryot sätts in på dag 2 eller 5 oftast. Man kan stanna, men måste inte. Vi har ca 2 timmars resväg så vi åkte hem någon timmer efter äggplocket. Men har man väldigt långt kan det ju vara skönt att stanna en natt på hotellet. Jag tålde inte riktigt morfinet man får heller så jag blev väldigt illamående. Inte så trevligt att åka buss hem då...