• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers
    dumdummast skrev 2013-10-20 16:48:49 följande:
    N ställer jag frågan här hos er, hoppas att det är okej. Barnlöshetskliniken hade bara telefontid onsdagar. Har fått hem remisserna och fick min mens i dag. Det står att första provet ska tas den tredje mensdagen. Så min fundering är: fick hem tre remisser, dom kollar ju massa olika saker. Men måste jag dit tre olika gånger och ta prover, eller görs det på en gång? Någon som vet? Tacksam för svar!
    Jag tog blodprov vid tre olika tillfällen i menscykeln om jag inte minns helt fel. 
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-10-17 16:54:24 följande:

A79: Det var längesen, vad kul att du skriver! Solig Hur är det med er allihopa? Edvin har väl hunnit bli 10 månader nu? Kan tänka mig att han har gjort en massa framsteg dom senaste månaderna! Glad

Ingen bebis än så länge. 12 dagar kvar till BF och vi längtar så efter att få träffa den lilla krabaten! Drömmer Men samtidigt vill jag ha kvar gravidmagen, den här tiden har varit helt fantastisk.
    Hej!

Åh vad roligt att du må fint!
    & snart får ni se eran lilla Flört
    Om inte tidigare?
     Verkar som dem flesta av oss IVF are fått tidigare än beräknat Flört
    Ja hänger här med spänning Glad

Jo här händer nya saker varje dag med lilla Edvin & vilken koll du har haha på ALLA.
    Sagt der förr men ja e bara så imponerad att du har sån koll Glad
  • dumdummast
    Stargazers skrev 2013-10-21 08:29:58 följande:
    Jag tog blodprov vid tre olika tillfällen i menscykeln om jag inte minns helt fel. 

Tack för svar. Ska i morgon och ta första provet.
  • Kvinna32

Nu kan jag andas, ultraljud idag i v12 och allt ser bra ut så nu ska jag börja tro på det!!

• Nektar

Grattis kvinna32!

Jag hade oroat mig i onödan, på vul idag v 6+6 såg vi det gulligaste hjärta pumpa på i frenetisk takt :) fanns ingen förklaring till varför det kommit ljusbruna flygningar. Nu ska vi bara försöka se framåt, börjar med vul igen om 2 veckor...

• jenads
    Kvinna32 skrev 2013-10-22 11:20:10 följande:
    Nu kan jag andas, ultraljud idag i v12 och allt ser bra ut så nu ska jag börja tro på det!!
    så härligt för dig
  • jennyz

Härligt nektar, svårt att inte oroa sig, men försök njuta också, det växer en bebis därinne!!!

• trex2013
    jenads skrev 2013-10-06 09:17:33 följande:
    så skönt att ni är igång igen. du fick börja ganska snabbt va?
    stort lycka till. Kommer att hålla tummarna att det ska gå hela vägen 
    tack! :)