• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

Stargazers: vet bara att man väntar i stimulerad cykel..

kvinna32: jag vet att inget är omöjligt, men har helt klart dragit ner procent chanserna att inte få mf i mitt eget huvud. Hur hade du det med symptom i övrigt då du blödde?

Drömmer om ett barn: tack för omtanken. Igår var jobbig, idag har det släppt lite. Har varit än mindre på papperet idag. Men det som egentligen gör mig mest orolig är att jag inte har några supertyfliga symptom. Tycker det känns mysko att jag mådde rätt illa (utan att spy) i v 5 men inte nu längre, har bara ett obehag i magen kvar.

Wow, snart är det dags! Stort stort lycka till!! Kommer säkert gå fantastiskt bra :)

• Petto 83

Hejsan alla!

Tänkte uppdatera er lite :) I måndags förra veckan kom vår lille son till världen. Göddes i v.35+2, vägde 2600 och 48 lång. Hade tungt med andningen då han fick ligga med cpap i 6 dagar och på sjunde dagen tog dom även bort puls och syresättning övervakningen. Eftersom han låg i cpap så har han sond så nu jobbar vi på med amningen hemifrån sedan igår. Han ökar väldigt bra i vikt, är uppe i samma vikt som när han föddes och vi har minskat 20 ml per mål i sonden. Lilla storebror är så lycklig över bebben som kommit men har lite svårt att förstå hur ömtålig han är. Men det kommer nog med tiden :) Vi är så lyckliga och glada att allt ändå gått så bra. Håller tummar och tår för er alla som kämpar på. Det är så värt allt när man väl lyckas och får hålla sitt lilla knytte. Hoppas hoppas ni alla får uppleva det snart Kram på er

• jenads
    Petto 83 skrev 2013-10-17 21:50:59 följande:
    Hejsan alla!
    Tänkte uppdatera er lite :) I måndags förra veckan kom vår lille son till världen. Göddes i v.35+2, vägde 2600 och 48 lång. Hade tungt med andningen då han fick ligga med cpap i 6 dagar och på sjunde dagen tog dom även bort puls och syresättning övervakningen. Eftersom han låg i cpap så har han sond så nu jobbar vi på med amningen hemifrån sedan igår. Han ökar väldigt bra i vikt, är uppe i samma vikt som när han föddes och vi har minskat 20 ml per mål i sonden. Lilla storebror är så lycklig över bebben som kommit men har lite svårt att förstå hur ömtålig han är. Men det kommer nog med tiden :) Vi är så lyckliga och glada att allt ändå gått så bra. Håller tummar och tår för er alla som kämpar på. Det är så värt allt när man väl lyckas och får hålla sitt lilla knytte. Hoppas hoppas ni alla får uppleva det snart Kram på er
    grattis
  • Kvinna32

Jag har mått dåligt och varit extremt trött sedan jag plussade, onda bröst, halsbränna. Hade allt även då jag blödde några dagar.. Hoppas på att det går över inom några veckor!!

Nektar blöder du nu oxå? Hur mycket?

Drömmer ska på ul på tisdag ser allt bra ut då så släpper nog oron lite...

• Nektar

Grattis petto83!!

Kvinna32: ok. Nej, jag har nog egentligen aldrig blött, men det finns lite grus därinne verkar det som. Kommer ibland ut med lutinusen och ibland på papperet, ljusbrunt. Har inte alls bomberna som jag fick direkt vid graviditeten i våras. Är nog mest det som hör mig skraj. Lite lite illamående är jag fortfarande och av och till sjukt trött. Testade plus ikväll. Svårt att se om det är lika starkt eller svagare. Men starkt är det. Vet att det inte behöver betyda något så ser helt klart fram emot tisdag...hoppas bara det går att säga något säkert i v 6+6. Vad tror ni?

• heli78

Nektar: Jag blödde 3 ggr innan VUL i v 8 och det kom slemmiga klumpar. Jag var helt förstörd och säker på att det var MF. Men det var det inte och guldklimpen är nu 5 månader. Jag håller verkligen tummarna för dig, men förstår verkligen din förtvivlan. Kram och försök hålla modet uppe så gott det går.

• dumdummast

N ställer jag frågan här hos er, hoppas att det är okej. Barnlöshetskliniken hade bara telefontid onsdagar. Har fått hem remisserna och fick min mens i dag. Det står att första provet ska tas den tredje mensdagen. Så min fundering är: fick hem tre remisser, dom kollar ju massa olika saker. Men måste jag dit tre olika gånger och ta prover, eller görs det på en gång? Någon som vet? Tacksam för svar!

• jennyz

Jag kommer inte riktigt ihåg, ett av proverna har jag för mig var att kolla att man har ägglossning och det tas ju senare, det var fler än en gång jag lämnade prover i alla fall...