• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

Yocheri: Håller tummarna för dig, det kan ju variera från dag till dag hur det känns! När ska du testa? Börjar vara dags för lite bättre uppdateringar i listan (lär finnas många sidor bak nu). har så dålig koll på hur alla ligger till!

Drömmer om ett barn: Du skulle kunna ha rätt. Just nu är det lite lätt panik. Testade rätt starkt positivt nyss (cd 30, rd 10)!! Kan inte ta in det riktigt. Kände mig tvungen att testa för min kropp har verkligen strejkat sista tiden så jag ville kolla för att ev kunna ringa läkare imorgon innan helgen om jag inte varit gravid...nu avvaktar jag testdagen tror jag om det inte blir värre. Paniken är förstås att jag denna gången tog en Ovitrelle-spruta och den kan ju ge falskt positivt. Men det är ju 17 dagar sedan nu...! Har haft ett sug i halsgropen flera veckor men det intensifierades senaste veckan och jag har mått illa sista 3 dagarna. Igår hade jag som febervärk i hela kroppen och idag väldigt ömma ögonglober framför allt när jag tittat i "ytterlägena". Undrar just om allt detta är gravsymptom. Att brösten inte svällt så mycket och bara "ilat" ibland tyckte vi var konstigt och tog det som något negativt. Ååh, låt det inte vara falskt positivt!! Blir nog test igen till helgen.

Förstår dig precis gällande att sluta med Trombylen. Känner du av någon skillnad nu när du varit utan ett litet tag?  

Jenads: Hur gick det idag? 

• Petto 83

Nektar: Gud så kul, hoppas det håller i sig. Har svårt å tro att det ska vara ovitrellen som spökar, testade sj positivt på RD 10 :)

På tal om Trombyl så tyckte överläkaren jag träffade när jag blev inlagd första gången att det var väldigt konstigt att jag fortfarande tog det. Hon sa att man bara brukar ta det till v.12 om man inte har historia med bl.a. Mycket missfall. Så jag slutade redn i v.25 så det kommer gå bra för dig med Drömmer om ett barn.

• jennyz

Jag fick också äta trombyl första graviditeten tills ung v36, det var rutin sa de...denna gång fick jag sluta redan efter första VUL pga min blödning, vi skulle inte hjälpa den...

Nektar, kan inte tänka mig att det är ovitrellen, har för mig att den kan visa felaktigt ung en vecka efter man tagit den?? 17 dgr är ju en evighet! så jag vågar mig på ett stort grattis!!!!!

Jenads; hoppas det gått bra idag!!!!!

• YoCheri

Nektar BIM nu på måndag. Testdag enligt IVF kliniken 14e. Testar snart varje timme ,)

• YoCheri

Grattis Jenads!!!

Här har jag varit låg som tusan! Mådde väldigt illa söndag-tisdag. Onsdag försvann alla symptom. Imorse började jag må illa igen. Nyss efter frukosten var det nära att jag behövde springa.
    Detta måste vara första gången i mitt liv jag längtar efter att få må riktigt illa igen. (att jag mått dåligt vid mina tidigare graviditeter kan ni säkert läsa mellan raderna om .) )

Vet att slidpillret kan ge biverkningar. Någon här inne som fått biverkningar av lutinus? 

• jennyz

Yocheri: jag tycker att det låter väldigt lovande!! Jag har bara känt något illamående vid ett tillfälle och då var jag gravid... Jag har iofs inte haft mycket illamående alls under mina graviditeter men jag tycker att det är mycket symtom för att vara medicinerna! Vilken RD är du på nu?