• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers
    Micro skrev 2013-10-30 13:22:17 följande:
    Suck, vi kommer inte att hinna starta innan julstängningen:( mailade m kliniken och de skrev att d är 3 månaders väntetid. Har läst i tråden att det gått betydligt fortare. Kan inte låta bli att hoppas att 3 mån var ett standardsvar för att de inte vill lova för mkt. Hade så hoppats på att kunna starta och medicinera under julhelgen.
    Åh vad tråkigt :( Vi hade också otur med deras stängningar, vi fick vänta 4 mån pga semesterstängningen. Och nu kommer vi mest troligt också ha otur med julstängningen! Hatar verkligen all väntan. 
  • Stargazers

Nån som vet: är det okej att flyga strax efter ET/FET? Vi funderar på att boka en utlandsresa här framöver för att ha något roligt att se fram emot!

• Nektar

Stargazers: Det var via FET. De gånger de lyckats har varit vid 2 av 3 FET.

MEN, tro inte att glädjen varade så länge. Igår höll jag i en nyfödd bebis. Ikväll fick jag en blödning. Hade ju lite oreangea/ljusbruna flytningar eller sånt som kom ut med Lutinus för ca 2 veckor sedan som höll i sig i en vecka. Från det positiva vulet för en vecka sedan har det slutat igen. Till igår, då blev det samma sak. Blev en chock att gå på toa efter jobbet idag då det inte längre var lite grus utan mer och framför allt rött. Vari ligger rättvisan?! Ringer kanske kliniken imorrn, men vi har ju redan ett vul inbokat på tisdag så kanske blir långa dagar tills dess :( vecka 8+0 idag. Tänkte släppa bomben till våra pappor på farsdag nästa helg...  livet blev med ens mycket mycket jobbigt.

• Micro

Stargazers: ja väntan mellan alla små steg är verkligen påfrestande, men bollen är ju i rullning iaf så bara att hålla ut å hoppas, ngt återbud å så blir d vår tur tidigare.

Nektar: Hoppas d slutar blöda å att vul visar att allt är som d ska. Håller tummarrna.

• jennyz

Nektar: hoppas det är en ofarlig blödning! Har du ont?

Stargazers: tror inte att det finns några restriktioner på flygning, lät trevligt med en resa! :)

• trex2013
    Nektar skrev 2013-10-30 17:57:19 följande:
    Stargazers: Det var via FET. De gånger de lyckats har varit vid 2 av 3 FET.

MEN, tro inte att glädjen varade så länge. Igår höll jag i en nyfödd bebis. Ikväll fick jag en blödning. Hade ju lite oreangea/ljusbruna flytningar eller sånt som kom ut med Lutinus för ca 2 veckor sedan som höll i sig i en vecka. Från det positiva vulet för en vecka sedan har det slutat igen. Till igår, då blev det samma sak. Blev en chock att gå på toa efter jobbet idag då det inte längre var lite grus utan mer och framför allt rött. Vari ligger rättvisan?! Ringer kanske kliniken imorrn, men vi har ju redan ett vul inbokat på tisdag så kanske blir långa dagar tills dess :( vecka 8+0 idag. Tänkte släppa bomben till våra pappor på farsdag nästa helg...  livet blev med ens mycket mycket jobbigt.
    åh nektar hoppas bara det är ngt tillfälligt och allt ser bra ut på vul! kram
  • äralltupptaget

Hoppas det går bra för er alla här i tråden. Har inte hängt med så bra i hur alla ligger till men kämpa på!!! Någon gång är det eran tur!

Jag själv sitter här i v 29 och bara längtar tills bebisen tittar fram ( 13 jan ) och tänker tillbaka lite då och då på hur det var under tiden man gjorde IVF-et. Nu hade jag väldans tur som lyckades på 1:a försöket, samt att vi fick komma igång snabbt, ( fick en tid efter bara 1 månad efter remissen skickades, en avbokad tid -sån lycka!!! )

Jag har en fråga som jag inte hittade på deras hemsida .. Min kompis kommer mest troligen gå igenom en IVF-behandling och hon är lite orolig över att hon kommer bli för gammal... Hur gammal kunde man vara för att få göra ett IVF ? Går dom bara efter kvinnans ålder eller hur var det där..
    Jag minns inte att dom pratade så mycket om ålder , kanske för att jag själv är 33,  men bara att när man närmar sig 40 så minskar chanserna...

• jennyz

Har för mig att man max får vara 39 år för gratisförsök och för att köpa trepack men är osäker...jag är 35 och ingen pratade om ålder, sambon fyllde nu 40 alldeles efter vårt sista försök...

• Nektar

Tack. Jag försööker hålla hoppet uppe. Det färska blod som kom var bara det som "splashade" till igår när jag gick till bussen. Sedan dess har det bara kommit ut med lutinus gammalt blod. Hoppas på att det var något blodkärl som brast..någon annan som varit med om det? har kvar alla symptom, men lite öm i ländryggen. Usch, för detta!

Äralltupptaget: tror också det är 39 som är max i Sverige. Hur gammal är din väninna?

• Petto 83

Fick för mig att Umeå har 38 och att på andra kliniker kan man vara äldre men kan minnas fel. Mannens ålder spelar ingen roll, frågade då min man är 9 år äldre.

Så skönt för dig Nektar att det inte kommit mera färskt blod. Är ju inte kul med blödningar. Hade 2 med första barnet, ordentliga ena men det gick bra ändå... Hoppas allt ser helt perfekt ut på vul.