• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    Kvinna32 skrev 2013-10-22 11:20:10 följande:
    Nu kan jag andas, ultraljud idag i v12 och allt ser bra ut så nu ska jag börja tro på det!!
    men åh vad härligt! :)
  • trex2013
    Nektar skrev 2013-10-22 17:42:31 följande:
    Grattis kvinna32!

Jag hade oroat mig i onödan, på vul idag v 6+6 såg vi det gulligaste hjärta pumpa på i frenetisk takt :) fanns ingen förklaring till varför det kommit ljusbruna flygningar. Nu ska vi bara försöka se framåt, börjar med vul igen om 2 veckor...
    skönt att höra inte bra att få gå o oroa sig.
  • drömmer om ett barn
    Kvinna32: Så himla skönt att det såg bra ut även på gårdagens ultraljud! Skrattande Tycker absolut att du törs börja våga tro på detta, njut för fullt av det lilla livet som du bär på.. Hjärta

Nektar: Åh, vilken lättnad att höra att allt såg bra ut på ert ultraljud. Stort grattis! {#emotions_dlg.flower} Har du slutat med Lutinus nu? Håller tummarna för att du ska slippa fler missfärgade flytningar och att resten av graviditeten fortlöper utan problem.

A79: Har gått in i vecka 40 idag (39+0) och ingen antydan till att förlossning skulle vara på gång. Bara att vänta och hoppas att man slipper gå över tiden och få igångsättning. Jaså du tycker jag har bra koll! Glad Är inte lika aktiv längre så det känns som att man tappat lite, men försöker ändå hålla mig uppdaterad så gott det går.

trex2013: Var i behandlingen är du nu? Är det extra lång nedreglering som gäller? 
  • Micro

Äntligen har vår remiss gått iväg till Umeåð??? Ytterligare ett steg i rätt riktning, hoppas bara att väntetiden inte är så lång. Skulle vara skönt att få starta före jul.

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-10-23 18:19:13 följande:
    A79: Har gått in i vecka 40 idag (39+0) och ingen antydan till att förlossning skulle vara på gång. Bara att vänta och hoppas att man slipper gå över tiden och få igångsättning. Jaså du tycker jag har bra koll! Glad Är inte lika aktiv längre så det känns som att man tappat lite, men försöker ändå hålla mig uppdaterad så gott det går.
    Hihi, & när du får din bebis kommer du få ännu mindre tid att skriva här Flört
    Joho du, bra koll har du!
    Jag försöker ha koll på alla & bläddrar tebax för att förfriska minnet om hur det går för alla men är inte så lätt för mig verkar det som Tungan ute & nu är det många nya i tråden som jag inte hunni skriva till.
    Sen har man inte tid att läsa allt heller nu när man har en liten en som dessutom inte ligger stilla på plats längre Flört Min 11 åring tar bra hand om sig själv dock Glad
    Sedan när man HAR tid att läsa & skriva här bara orkar man inte Glad
    Glömde bort att det var såhär med en liten en.
    Helt underbart må jag säga! Älskar varje sekund av att få vara mamma!
  • trex2013
    drömmer om ett barn skrev 2013-10-23 18:19:13 följande:
    Kvinna32: Så himla skönt att det såg bra ut även på gårdagens ultraljud! Skrattande Tycker absolut att du törs börja våga tro på detta, njut för fullt av det lilla livet som du bär på.. Hjärta

Nektar: Åh, vilken lättnad att höra att allt såg bra ut på ert ultraljud. Stort grattis! {#emotions_dlg.flower} Har du slutat med Lutinus nu? Håller tummarna för att du ska slippa fler missfärgade flytningar och att resten av graviditeten fortlöper utan problem.

trex2013: Var i behandlingen är du nu? Är det extra lång nedreglering som gäller? 
    Verkar bli en kort nedreglering (synarela) denna gång. Redan på måndag UL+blodprov och om allt ser ok ut så börjar Jag med Menopur + prednisolon då! Hade väntat mig att få komma till Umeå om 4v men nu är det kanske bara 2v bort! =D
  • Stargazers

Kvinna32 och Nektar: Grattis! Härligt att höra :)

Själv väntar jag på mensen (som borde ha kommit idag och som antagligen är sen pga förra månadens IVF och tidiga MF) för att ev få göra ett FET ifall vårt enda ägg i frysen klarar upptiningen. Idag har jag haft känningar i tjejmagen så jag tog ett ÄL-test och det var positivt...suck. Det betyder att mensen inte alls är på intåg ännu. Så klarar inte ägget upptiningen så blir det inget mer försök i år (eftersom nästa mens kommer komma för sent med tanke på julstängningen) vilket känns superjobbigt. Vill verkligen hinna med två försök i år, all denna väntan är ju så jobbig. Vet att man inte ska ta ut något i förskott men jag har ytterst lite hopp om att ägget i frysen ska klara någon upptining och ännu mindre att det ska bli någon graviditet av det.

• Nektar

Drömmer om ett barn: väntar med spänning att höra från dig. Jag ska ta lutinus några veckor till, då sjukt drygt. Som nu tex då vi har frmmande över helgen och jag ligger som en palt mitt i dagen...men ger det bra resultat så! Stargazers: håller tummsana för att ni bara behöver kommande försök! Var det 2 dagars eller blasto ni hade i frysen? Även om vi ibland hoppats på att ett embryo inte skulle ha tinat perfekt (för att få sätta in två) så har alla tre tiningar redulterat i toppembryon. Det kan absolut gå vägen för er när det blir dags att tina!

• Stargazers

Nektar: Vi har en blastocyst i frysen (odlad i 6 dagar). Jag hoppas verkligen att du har rätt, att den klarar upptiningen! Blev du gravid vid en ET eller FET? Ursäkta att jag inte har så bra koll.

• Micro

Suck, vi kommer inte att hinna starta innan julstängningen:( mailade m kliniken och de skrev att d är 3 månaders väntetid. Har läst i tråden att det gått betydligt fortare. Kan inte låta bli att hoppas att 3 mån var ett standardsvar för att de inte vill lova för mkt. Hade så hoppats på att kunna starta och medicinera under julhelgen.