• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers
    trex2013 skrev 2013-11-06 14:56:41 följande:
    Jo jag hade också lite oregelbundet efter första misslyckade ivfén. 3-4 dagar senare än vanlig och blödde inte lika mkt. Fick vänta in en andra mens innan jag fick starta med andra behandlingen.
    Okej skönt att höra att jag inte är ensam! Jag hade också behövt vänta in en till mens ifall vi skulle ha gjort en ny omgång med sprutor och äggplock, men eftersom det förhoppningsvis blir en FET den här gången så behövde vi bara invänta en mens. 
    drömmer om ett barn skrev 2013-11-06 13:46:53 följande:
    8 års kamp har äntligen gett resultat.. i måndags föddes vårt efterlängtade barn. Det blev en flicka!
    Åh så härligt! Hoppas ni har det bra och njuter av tillvaron Hjärta

• jennyz

Drömmer om ett barn: supergrattis!!! Hoppas ni båda mår bra och att allt gått bra!

• jenads
    8 års kamp har äntligen gett resultat.. i måndags föddes vårt efterlängtade barn. Det blev en flicka!

Nektar: Fantastiskt roligt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Lycka till, detta kommer att gå vägen!
    drömer om ett barn: så härligt stort grattis
  • Nektar

Drömmer om ett barn: fantastiskt, stort stort grattis och många lyckönskningar till er! Vilken lycka :) tack för ditt varma stöd under året som gått, du har varit ovärderlig här i tråden! Kram

• A79

Nektar: Fantastiskt roligt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Lycka till, detta kommer att gå vägen!
    Åh Äntligen!
    Nu är dina drömmar sanna!
     Nu har du ett barn!!!! Blir så gla för er!!!!
    Jätte stort GRATTIS till lilltjejjen!!!Solig
  • Familjelyckan

Nu är vi på gång med syskon! ÄP och ET blir förhoppningsvis snart. Beror på hur proverna och UL går på fredag. Hur brukar ni må efter puregon och origalsprurutorna? Jag känner mig ganska trött. Kör den korta metoden, inte så kul att ta två sprutor men samtidigt är det skönt att slippa nässprayen.

• trex2013
    Familjelyckan skrev 2013-11-06 20:38:24 följande:
    Nu är vi på gång med syskon! ÄP och ET blir förhoppningsvis snart. Beror på hur proverna och UL går på fredag. Hur brukar ni må efter puregon och origalsprurutorna? Jag känner mig ganska trött. Kör den korta metoden, inte så kul att ta två sprutor men samtidigt är det skönt att slippa nässprayen.
    jag kände inte något av Puregon kuren sist men nu när jag använder Menopur så känns det mer i kroppen. Humöret är väl inte det stabilaste. ;)
  • EbbaGrön

Åhååå grattis !!! Hoppas att allt har gått bra för er! 
  • EbbaGrön

En fråga angående syskonförsök, när man är redo för ett syskonförsök och har ägg i frysen, får man då påbörja "försöket" ganska direkt eller är det väntetid som vid första IVFen?