• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Rd 9 alltså, är du sugen att tjuvtesta? låter väldigt hoppfullt, tänk om det är två pyren!!!!

• YoCheri

Har tjuvtestat med negativa resultat. Ett spökstreck sim försvann. Ska testa imorgon..

• drömmer om ett barn
    Nektar: Grattis till plusset, det är ju helt fantastiska nyheter!! {#emotions_dlg.flower} Ovitrelle kan ge falskt positivt men bara upp till 10 dagar efteråt och det har du passerat för längesen! Skrattande Man kan ha alla möjliga gravsymtom så det skulle inte förvåna mig om det är därför du mår som du gör just nu. Åh vad spännande.. jag håller tummarna hårt för att det håller hela vägen nu! Solig

Jag har inte märkt någon skillnad sedan jag slutade med Trombylen men läste att effekten håller i sig i en vecka efter man slutat. Det största "problemet" jag haft är näsblod i stora mängder som har varit väldigt svårt att få stopp på.

Petto 83: Säger du det.. jag trodde det var standard att ta den till vecka 36. Kan det vara så att risken för blodproppar är störst i början av graviditeten kanske? Ingen aning, men skönt att höra att allt gått bra för dig trots att du slutade i vecka 25. Nu kanske jag kan sluta nojja över den saken! Flört

jennyz: Förstår att du fick sluta tidigare pga dina blödningar. Man vill ju inte hjälpa dessa på traven direkt! Månntro hur lång tid det tar innan blodflödet blir normalt igen? Är rädd att blöda mycket vid förlossningen.. Förvånad

jenads: Grattis till lyckat VUL och underbara små hjärtslag! Hjärta

YoCheri: Ditt illamående låter som ett gott tecken med tanke på din historik! Glad Håller tummarna för plus!
  • jenads
    drömmer om ett barn skrev 2013-10-04 18:58:32 följande:
    Nektar: Grattis till plusset, det är ju helt fantastiska nyheter!! {#emotions_dlg.flower} Ovitrelle kan ge falskt positivt men bara upp till 10 dagar efteråt och det har du passerat för längesen! Skrattande Man kan ha alla möjliga gravsymtom så det skulle inte förvåna mig om det är därför du mår som du gör just nu. Åh vad spännande.. jag håller tummarna hårt för att det håller hela vägen nu! Solig

Jag har inte märkt någon skillnad sedan jag slutade med Trombylen men läste att effekten håller i sig i en vecka efter man slutat. Det största "problemet" jag haft är näsblod i stora mängder som har varit väldigt svårt att få stopp på.

Petto 83: Säger du det.. jag trodde det var standard att ta den till vecka 36. Kan det vara så att risken för blodproppar är störst i början av graviditeten kanske? Ingen aning, men skönt att höra att allt gått bra för dig trots att du slutade i vecka 25. Nu kanske jag kan sluta nojja över den saken! Flört

jennyz: Förstår att du fick sluta tidigare pga dina blödningar. Man vill ju inte hjälpa dessa på traven direkt! Månntro hur lång tid det tar innan blodflödet blir normalt igen? Är rädd att blöda mycket vid förlossningen.. Förvånad

jenads: Grattis till lyckat VUL och underbara små hjärtslag! Hjärta

YoCheri: Ditt illamående låter som ett gott tecken med tanke på din historik! Glad Håller tummarna för plus!
    tack så mycket
  • trex2013
    jenads skrev 2013-10-03 23:48:38 följande:
    det slog ett jätte fint litet hjärta idag Glad
    Åh vad härligt att få se! :)
  • jenads
    trex2013 skrev 2013-10-04 20:24:19 följande:
    Åh vad härligt att få se! :)
    jo verkligen skönt. hur kommer ni att gå vidare?

• Nektar

Yocheri: Håller verkligen tummarna att Hcg-halten har stigit nu! Du tar inte typ Femanest eller något annat piller som kan ge illamående?

Drömmer om ett barn: NU tror jag också på det, helt stört fantastiskt! Plusset är lika starkt eller starkare nu på morgonen 19 dagar efter Ovitrelle och på rd 12.
    Drygt med näsblodet. Kunde det komma när som helst? Jag har uppenbarligen lyckats bra med hjälp av Trombyl (2 försök av 2 med plus på stickan). Dock märker jag med att det är rejält blodförtunnande. Har alltid haft bekymmer med hård mage. Nu resulterar det i sprickor när jag gör 2:an. Inte så kul då de alltså kan droppa blod i toan.Just blod som man är livrädd för. Men känns ju iofs var det rimligen kommer ifrån.... :P Det kan jag ta! Håller tummarna för att det går ur kroppen i tid till förlossningen. De kan nog sin sak där! Börjat få några förvärkar ännu? 

Jennyz och Petto83: Vågar mig på ett tack :)

Jenads: Underbart! Ser fram emot det där besöket med skräckblandad förtjusning.