• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Vi var hos bm förra veckan å hon skulle skicka iväg allt till sjukhuset som sedan ska skicka remissen till Umeå o hon sa att vi om ngn dag får ett brev m bekräftelse hemskickat fr sjukhuset. Har inte fått det än. Har erfarenhet av remiss som kommit på avvägar så jag håller extra koll utöver att jag är otålig. Vill starta NU. Trodde inte jag skulle bli otålig men när bollen är i rullning vill jag starta, hellst igår:) Funderar på vilken avd på Sunderbyn som har hand om detta är det. Någon som vet?

• Hela85

Micro- tror de är kvinnokliniken på sunderbyn om jag minns rätt. Jag fick ringa dom tre gånger innan dom skickade iväg remissen. Först blev den borttappad och sen var de nån pratikant som hade antecknat att jag kanske skulle testa pergotime ( vilket jag hade gjort i ett år redan)
    Så mitt råd är att kontakta dom om du inte hör nå. Förstår dig helt att du är otålig :)

• Micro

Jättetack Hela25. Min erfarenhet med remisser är att det lönar sig att ligga på o höra sv. sig. Nu är det tyvärr inte Sunderbyn som gör ivf men förut m andra remisser när jag hört av mig har jag fått återbudstider å det gått jättesnabbt. Får ringa dit imorgon.

• Hela85

Micro - jo jag låg också på sunderbyn då jag så gärna ville få iväg remissen så vi skulle hinna göra vårt ivf innan sommaren. När den väl kom till Umeå gick allt fort :) bor du också här i Luleå?

• Micro

100% Lulebo:) ringde Sunderbyn idag. Bm hade missat sambons personuppgifter men d var klart nu. Skulle t läkare å sedan skickas t Umeå. Hon sa att om jag inte hört nåt på 2 v skulle jag höra av mig. Hoppas d går fort för oss oxå när d väl kommit t Umeå.

• Hela85
    Micro skrev 2013-10-10 13:04:30 följande:
    100% Lulebo:) ringde Sunderbyn idag. Bm hade missat sambons personuppgifter men d var klart nu. Skulle t läkare å sedan skickas t Umeå. Hon sa att om jag inte hört nåt på 2 v skulle jag höra av mig. Hoppas d går fort för oss oxå när d väl kommit t Umeå.

Kul med en till Lulebo :) Håller tummarna att ni ska få komma snabbt till Umeå!
  • Micro

Hela85: ja kul m någon på riktigt nära håll. Hur långt har ni kommit?

• Hela85
    Micro skrev 2013-10-10 13:33:23 följande:
    Hela85: ja kul m någon på riktigt nära håll. Hur långt har ni kommit?

Vi har kommit så långt att vi nu är gravid i vecka 25 :) Var till Umeå i våras och gjorde vårt första IVF försök (och de lyckades :) Helt otroligt! Har fortfarande svårt att tro att det är sant.
  • Micro

Härligt, underbart att det var guldägget på första försöket. Det ger ju hopp till oss. Hoppas givetvis på bingo på första, eller eg helst innan första då inget fel hittats.

• supernova99

Hej på er! Hade teletid med solensten idag, och nästa försök blir i november. Så nu blir det lite vila emellan. Känns rätt skönt faktiskt.. Då blir det 4 :e syskonförsöket! Sista i 3 packet. Hoppas det funkar annars blir det bog inga syskon eftersom våra sparpengar är slut.