• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    Kvinna32 skrev 2013-11-08 14:34:56 följande:
    Ett förtydligande det ingår ett färskförsök och ett fet i vårt landsting, får man däremot inga till frysen så ingår det ett färskförsök till...
    Kvinna32 skrev 2013-11-08 14:34:56 följande:
    Ett förtydligande det ingår ett färskförsök och ett fet i vårt landsting, får man däremot inga till frysen så ingår det ett färskförsök till...

Den situationen är jag i nu. Fick inga till frysen så på måndag är det ÄP för andra gången för mig!
    Håll tummarna! :D
  • Solanna

Är det nån som vet hur länge dom jobbar på kliniken idag? Jag väntar på att om ska höra av sig men de känns som dom glömt bort mig. :(

• Stargazers

Solanna: hörde kliniken av sig? Någon gång ringde DR ca 18.00 (fast det var sagt att han skulle ringa kl 16.30) så de verkar ibland jobba längre än växeln har öppet. 

• drömmer om ett barn

Tusen tack för era gratulationer, dom värmer! Hjärta Allt har gått bra och vi mår fint hela familjen! Solig

Nektar: Tack för dina fina ord, jättegulligt av dig.. {#emotions_dlg.flower}

trex2013: Hoppas det gick bra på ditt ÄP igår och att det är dags för återföring snart! Glad

• trex2013

Hej alla! ÄP i går fick ut 20 ägg så det känns bra. :) plocket gkorde inte lika ont denna gång för jag ba deb ge mig mer mofin. Men fy bubblan vad illa jag mådde av mofinet sen på ef!!! ET onsdag eller lördag beroende på vad vi väljer för alternativ. Funderar på det ännu. :)

drömmer om ett barn skrev 2013-11-12 11:44:57 följande:
    Tusen tack för era gratulationer, dom värmer!  Allt har gått bra och vi mår fint hela familjen! Nektar: Tack för dina fina ord, jättegulligt av dig..    trex2013: Hoppas det gick bra på ditt ÄP igår och att det är dags för återföring snart!

• trex2013

Haha ursäkta min stavning!!!

trex2013 skrev 2013-11-12 12:41:36 följande:
    Hej alla! ÄP i går fick ut 20 ägg så det känns bra. :) plocket gkorde inte lika ont denna gång för jag ba deb ge mig mer mofin. Men fy bubblan vad illa jag mådde av mofinet sen på ef!!! ET onsdag eller lördag beroende på vad vi väljer för alternativ. Funderar på det ännu. :)

• jenads
    trex2013 skrev 2013-11-12 12:41:36 följande:
    så härligt med så många ägg. har ni bestämt er när det blir ET?