• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Första ul på tisdag hade slemhinnan växt dåligt, som sist. Blev deppig o tänkte att d kanske inte blir ngn transfer men på fredag nytt ul å då var den 8,4 mm:) fick ok fr kliniken, skönt att slippa ett tredje ul som sist o fortsatt ovisshet. Fet blir som planerat 16/6.

• Norris

Ingen mens än :/ så vi kommer inte hinna med ett nytt försök innan dom stänger. Ska ringa dit och höra när jag kan börja medicinera i höst istället.

• drömmer om ett barn

Micro: Grattis, vad skönt att det såg bra ut på andra ul. Tänk vilken skillnad några dagar kan göra :)

Norris: Nej, vad tråkigt att det inte hinns med något försök innan sommarstängningen! :( Kram till dig

• BK1986

Hej på er. För oss är läget nu att jag äntligen är nedreglerad efter att ha måstat punktera två cystor på äggstockarna. Började med Menopur i tisdags, blodprov imorgon och ultraljud på onsdag.

• BK1986
    drömmer om ett barn skrev 2016-06-13 09:40:45 följande:

BK1986: Gick det bra att punktera cystorna? Jag håller tummarna för att det ser bra ut på ul på onsdag.

Det gick bra. De tänkte göra det utan bedövning men jag fick allt precis som vid äggplock. Ena cystan var som en golfboll och den andra som en vindruva.

Tack så mycket! :)
  • drömmer om ett barn

BK1986: Usch då, låter inte som någon trevlig upplevelse. Skönt att du fick bedövning! Hur gick det på ul idag?

Micro: Lycka till imorgon! :)

• Micro

Tack Drömmer om ett barn. Jag går utomlands o sitter på kliniken i Riga just nu o väntat nästan en timme:( Är så nervös för hur d gått med upptiningen embryona.