• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Micro: Uteblivna symptom behöver inte vara något dåligt. Hoppas, hoppas det går vägen nu! :) Det är svårt att vänta till TD. Jag kunde inte hålla mig den här gången heller.

BK1986: Hur går det för dig, har det blivit någon återföring? Håller tummarna!

Glad Midsommar önskar jag alla i denna tråd! :)

• BK1986

Hej och glad midsommar på er!

Igår fick vi tillbaka ett fint 8-celligt embryo som jag nu ruvar på. Av de resterande tre såg ett lika fint ut, ett delade sig lite sakta men skulle få en chans att bättra på sig och det sista hade kasserats. Det är som att vi dragit en vinstlott. Jag är så otroligt tacksam och ödmjuk för vårt resultat då det gått så dåligt tidigare. Officiellt testdatum är 11/7.

Håller tummarna för oss allihop! Stor kram till er! :)

• drömmer om ett barn

BK1986: Underbart att höra att det gått så bra. Vilken midsommarpresent, grattis! :) Nu håller vi tummarna för att detta är guldägget! :)

Så spännande med flera ruvare i tråden. Hoppas innerligt att det är er tur nu! :)

• BK1986

Idag fick vi besked om att inget av de två embryona gick att frysa. Har dock förstått det som att det är mer undantag att man får något till frysen. Det har även börjat sticka på vänster sida idag. Nu börjar ruvarnojorna.

Hur går det för er andra?

• drömmer om ett barn

BK1986: Tråkigt att det inte blev något till frysen. Vi har lyckats med det en gång på fyra IVF:er så för egen del har den biten inte gått så bra. Vad spännande med symtom! :) Vid min första graviditet högg det till i magen, den här gången har jag bara känt "mensvärk". Och en del känner ingenting.. verkligen olika det där. Håller tummarna för pluss på stickan snart! :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Jo det känns lite trist, men det har gått så otroligt bra i övrigt att det känns helt okej ändå. :)

Man undrar ju verkligen. Har lite stick och hugg men inget mer. Första gången fick jag mensvärk samma ruvardag och då tog det inte så det är klart man blir nervös.