• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Drömmer om ett barn: Har slutar m medicinen idag så blödning väntas inom nån dag. Sedan nystart vid nästa mens, vet inte hur d blir nu men normal cykel för mig är ca 26 dagar, slutet av maj kanske. Sedan medicinering ca 20 dagar. Så förhoppningsvis ny insättning i slutet på juni.

• Mama5

Nu sitter två småttisar i mig <3 <3
    Bara att ruva lugnt nu å hålla tummarna att en vill stanna kvar.

• Micro

Härligt Mama5, Fantastiskt, stort grattis. Håller tummarna. När har du testdag?

• Micro

Drömmer om ett barn: Nu har jag slutat m all medicin men före o efter transfer tog jag progynon o progesreron, estradot (plåster) då min slemhinna växte sakta o prednisolon, o vitaminer förståss.

• Mama5

Jag har test dag på dag 21 den 18/5 tycker det var lång tid att vänta, har googlat lite och vissa kliniker har 16 dagar vissa 18 dagar..

• Kattägd

Känns som jag ska få mens snart, tror att jag inbillade mig symtom eller så fäste ägget och släppte igen som så många gånger tidigare :( känner mig inte gravid i alla fall. Har börjat ge upp denna ruvning, har ju alltid plussat tidigt förut. Mensen kommer nog på måndag.

• drömmer om ett barn

Micro: Det var en hel del mediciner!

Mama5: Jag hade testdag på dag 18. Vad märkligt att det skiljer så i dagar på samma klinik.

Kattägd: Nej, så tråkigt att det känns som att mensen är på väg. Håller tummarna att så inte är fallet.