• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Norris: Okej, då förstår jag att ni gärna vill se över olika alternativ i samband med återföring. Har du fått någon extra medicinering vid tidigare försök? Enligt Umeås hemsida får embryon frysförvaras i högst 5 år från den dag de fryses ned.

• Mama5

Va på ultraljud i dag, endast 5 blåsor hittade de, 11mm, menopur dosen höjdes till 375 och gonaf-F 150. Skall åter på måndag för nytt ul..

• drömmer om ett barn

Kattägd: 4 blastocyster i frysen är ju jättebra, du ska se att det kommer gå bra. Håller tummarna för dig!

Mama5: Jag hoppas det ser bra ut på ditt ultraljud på måndag. Hade själv 6 st äggblåsor senaste försöket varav tre var i samma storlek som dina (en var större och resten mindre).

• Micro

Kattägd: Hoppas d gick bra idag.

Jag testade minus idag på RD 10 m bladto. Känns kört:(