• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kattägd

Fick mens idag, en dag för sent. Konstigt när brösten började göra ont igår och jag hade något som kändes som ligamentsmärtor. Tog ett test som det blev vad jag tror är ett jättesvagt streck på. Kemisk graviditet gissar jag på.. nu väntar vi nog till hösten för nästa och antagligen sista försöket.

• Norris

Här är det snart dags igen. Får jag mens senast den 10/6 så kör vi igång nytt FET.
    Sista dagen för insättning innan sommaruppehållet är den 29/6.
    Sofia skulle se om det fanns möjlighet att få tillbaka 2 embryon så vi hoppas på det :)

• drömmer om ett barn

Norris: Vad spännande! :) Håller tummarna för att mensen dyker upp inom kort. Hoppas ni får tillbaka två embryon, kliniken brukar inte vara helt omöjliga på den fronten :)

• Micro

Idag kom mensen efter förra misslyckande fet. Startar medicinering imorgon, lite ändrad då slemhinnan växte sakta förra gången, förhoppningsvis nytt fet runt 16 juni (andra syskonförsöket). Hoppas hoppas....

• Micro

Tack drömmer om ett barn. Nu har jag medicinerat i ca 1 vecka, dags för ul på tisdag för koll av slemhinnan, hoppas den växer bättre denna gång, gick trögt sist, blev 3 ul o den blev tillslut 8,5 mm vid sista o hade gått ihop till 7 vid transfer. Preliminärt fet den 16 juni, på sambons födelsedag:))

• drömmer om ett barn

Micro: Jag ska hålla tummarna för att det ser bra ut på tisdag. Vad roligt om det skulle bli transfer på din sambos födelsedag! :)